هیچ توضیحی درباره اجرا نکردن قانون مترو پذیرفتنی نیست

هیچ توضیحی درباره اجرا نکردن قانون مترو پذیرفتنی نیست

http://www.bananews.irعضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ توضیحی درباره اجرا نکردن قانون مترو پذیرفتنی نیست، گفت: طبق ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی مجلس دستگاهی که از اجرای قانون سرپیچی کند به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هادی مقدسی در گفت‌وگو با فارس؛ درباره اظهاراتی مبنی بر مغایر بودن قانون تخصیص اعتبار به مترو با اصل ۷۵ قانون اساسی، اظهار داشت: اگر مغایرتی وجود داشته باشد شورای نگهبان باید درباره آن اظهار نظر کند؛ به هر حال قانونی که مصوب شده و به تایید شورای نگهبان رسیده لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: ممکن است شرایط اجرای آن دست انسان را ببندد اما در حال حاضر هیچ توجیهی پذیرفته نیست چراکه با توجه به مصوب شدن این موضوع تأیید شورای نگهبان باید هر چه زودتر آن را اجرا کرد.

مقدسی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید مغایر بودن یا نبودن مصوبه مجلس را با قانون اساسی بسنجد، تصریح کرد: هیچ توضیح دیگری در رابطه با این موضوع پذیرفتنی نیست چرا که مفسر قانون شورای نگهبان است.

وی خاطر نشان کرد: مجلس می‌تواند از طریق آیین‌نامه داخلی خود این موضوع را پیگیری کند چرا که طبق ماده ۲۳۳ آئین‌نامه داخلی مجلس هر شخص یا دستگاهی که از اجرای قانون مجلس سرپیچی کند طی فرایندی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متخلفین از اجرای قانون را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد، گفت: در شرایطی که صراحتا به مجلس منعکس شود که دستگاهی قصد اجرای قانون را ندارد یا دستگاه ذی‌نفع از آن شکایتی داشته باشد این ماده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

    نظرات