برگزاری نخستین وبینار بین‌المللی "نقش داده و اطلاعات پايه دقيق در مديريت يكپارچه منابع آب"/ وزیر نیرو: دسترسي به داده و اطلاعات دقيق و موثق، كليد موفقيت اجراي سياست‌گذاري‌هاي آبي است

برگزاری نخستین وبینار بین‌المللی "نقش داده و اطلاعات پايه دقيق در مديريت يكپارچه منابع آب"/ وزیر نیرو: دسترسي به داده و اطلاعات دقيق و موثق، كليد موفقيت اجراي سياست‌گذاري‌هاي آبي است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "رضا اردکانیان" در وبينار "نقش داده و اطلاعات پايه دقيق در مديريت يكپارچه منابع آب" روز چهارشنبه دوم تيرماه که توسط مركز منطقه‌اي مديريت آب شهري RCUWM  و مركز بين المللي منابع آب و تغيير جهاني ICWRGC برگزار شد، در خصوص اهميت و نقش سهولت دسترسي به داده و اطلاعات دقيق در سطح‌ ملي و بين‌المللي توضيحاتی را ارائه داد‌.
وزیر نیرو تاکید کرد: دسترسي به داده و اطلاعات دقيق و موثق، كليد موفقيت اجراي سياست‌گذاري‌هاي آبي است.
وی ادامه داد: جمع‌آوري اطلاعات دقيق در كشورهاي مختلف و بهره‌برداري كارآمد از آن‌ها يكي از چالش‌های مختلف كشورها در زمينه مديريت منابع آب محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، هدف اصلي از برگزاری این رويداد، ارتقای مديريت آب شهري در منطقه غرب آسيا و آسياي ميانه است كه این امر از طريق بحث و بررسي پيرامون نقش كليدي داده‌ها و اطلاعات دقيق و با كيفيت در سطح حوضه آبريز تحقق مي‌يابد.
این گزارش حاکی است، اين وبینار در قالب سلسله كارگاه‌های مجازي و حضوري طي دوره زماني 2021 تا 2024 برگزار می‌شود و ۷۴ شركت‌كننده از ۱۳ کشور ايران، آذربايجان، ارمنستان، بنگلادش، هند، عراق، عمان، پاكستان، قطر، سريلانكا، سوريه، تاجيكستان و تركيه در آن حضور می‌یابند.
همچنین اساتیدی از 3 كشور ژاپن، آمريكا و آلمان سخنرانان کلیدی این رویداد هستند و انگيزه اصلي از برگزاری این رویداد نیز تشكيل شبكه منطقه‌اي از نهادها و كارشناساني است که داده‌هاي مربوط به آب را انجام داده‌اند.
این گزارش می‌افزاید، قرار است پس از برگزاری کارگاه آغازین، کارگاه بعدی در ۱۵ و ۱۶ سپتامبر  ۲۰۲۱ (24 و 25 شهریور) برگزار شود تا گزارشات کشوری تهیه شده توسط حکام RCUWM مورد بحپ و بررسی قرار گیرد‌. هم‌چنین با توجه به وضعیت همه گیری کووید۱۹، کارگاه‌های آینده طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۴ به صورت حضوری یا به صورت مجازی برگزار خواهند شد.
در طی این کارگاه‌ها، گرارشات کشوری در زمینه مدیریت داده‌های آبی و با هدف تعیین راه پیش رو برای انتخاب و اجرای دو تا سه مطالعه موردی برای ارتقای مدیریت آب شهری در سطح حوضه و یا زیرحوضه آبریز ارائه خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات