پویش «نذر فرهنگی» در یزد...

پویش نذر فرهنگی که از سوی باشگاه سفیران شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد راه اندازی شده است، در مراسمی با حضور شهردار شهر میراث جهانی یزد، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، اعضای کمیسیون فرهنگی و معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر معرفی و رونمایی شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – عباس ملازینلی از اجرای پویش نذر فرهنگی، به عنوان نذری متفاوت و جریانساز در یزد خبر داد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه نذر فرهنگی راهی برای مهیا کردن زمینه‌های رشد و تعالی انسان‌ها در پیشگاه الهی هست، افزود: نذر فرهنگی از نذورات معنی داری است که نیاز به مشارکت هوشمندانه مبتنی بر ارزش گرایی و عقلانیت دارد و باید در جامعه نهادینه شود.

وی مردم یزد را مردمی مذهبی، معتقد و متدین خواند و عنوان کرد: پویش نذر فرهنگی با هدف بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی شهروندان در زمینه های مختلف راه اندازی شده و این پویش را می توان اقدامی معنوی و بسیار مهم در شناخت هرچه بیشتر یزد و یزدی‌ها با فرهنگ غنی و عمیق شهر دارالعباده برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نذر فرهنگی را عملی نیک و خیرخواهانه دانست که علاوه بر جلب رضایت خداوند، به نحو تاثیر گذاری نشر فرهنگ در جامعه را به عنوان اثر مثبت اجتماعی در پی خواهد داشت و این عمل خیر را می توان در همه ابعاد به ویژه فرهنگ بسط و گسترش داد.

ملازینلی یادآور شد: در پویش نذر فرهنگی، فرد نذر کننده می تواند هر نوع فعالیت خیرخواهانه را برای دیگران، محیط زیست و طبیعت، شهر و کشور و … انجام دهد.

وی ادامه داد: نذر فرهنگی می‌تواند شامل انجام کارهایی هرچند کوچک مانند اهدای کتاب، ساخت لانه و یا ریختن دانه برای پرندگان، کاشت و داشت درخت و فضای سبز، اهدای خون، نشر مطالب مفید در فضای مجازی، دروغ نگفتن و ریاکاری نکردن، بدبین نبودن، دعا و خیرخواهی برای دیگران، برآوردن آرزوی نیازمندان و هزاران هزار کار ارزشمند فرهنگی و اجتماعی باشد.

معاون شهردار یزد اظهار داشت: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش فرهنگی و ویژه، می‌توانند نذر فرهنگی مورد نظر خود را به منظور معرفی و ترویج بیشتر آن، در قالب عکس و یا نوشته به صفحه اینستاگرام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به نشانی yazdfarhang ارسال کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات