اجرای یک‌هزار و۵۹۴ کیلومتر خط ریلی در استان فارس

اجرای یک‌هزار و۵۹۴ کیلومتر خط ریلی در استان فارس

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی گفت: یک‌هزار و ۵۹۴ کیلومتر خط ریلی در استان فارس اجرا می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن شیراز ـ گلگهر ـ سیرجان اظهار کرد: ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط ریلی در سطح کشور در دست اجرا و از این میزان یک‌هزار و ۵۹۴ کیلومتر مربوط به پروژه‌های خط ریلی استان فارس است.

وی افزود: دولت نهم و دهم با ارایه خدمات ارزنده‌ در زمینه حمل و نقل موفق به بهره‌برداری از خط ریلی راه آهن شیراز ـ اصفهان و احداث بزرگترین ایستگاه قطار کشور در شیراز شده است.

وزیر راه وشهرسازی از بهره‌برداری ۳ هزار و ۲۴۴ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور خبر داد و گفت: از این میزان ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی نیز در استان فارس بهره‌برداری می‌شود.

نیکزاد به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در فارس اشاره و اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵۹ هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر در شهرها و روستاهای استان فارس در حال اجرا است.

وی بیان کرد: تمام طرح‌های حوزه حمل و نقل و مسکن که آغاز شده، با قدرت ادامه دارد‌، البته کلنگ‌زنی یک طرح به معنای متوقف شدن سایر طرح‌ها نیست.

نیکزاد حمل و نقل را الفبای توسعه برشمرد و گفت: لازمه سرمایه‌گذاری و اشتغال، توسعه حمل و نقل ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه همه استانها برنامه‌ریزی دارد اما باید در کنار اعتبارات دولتی استفاده از توان بخش خصوصی به روش مشارکت را مد نظر قرار داد تا با شتاب مضاعف به چشم‌انداز توسعه دست یابیم.

طرح راه آهن شیراز ـ گلگهر ـ سیرجان به منظور ایجاد یک مسیر میان‌بر ریلی بین دو محور بافق ـ بندرعباس و اصفهان ـ شیراز ـ بوشهر ـ عسلویه اجرا می‌شود.

این مسیر شهرهای قطرویه، نی‌ریز و سروستان را زیر پوشش خط ریلی برده و با فاصله از استهبان و فسا نیز عبور کرده و به شیراز متصل خواهد شد.

 

 

    نظرات