تعیین افزایش وام، بر اساس قیمت‌تمام شده مسکن در هر استان

تعیین افزایش وام، بر اساس قیمت‌تمام شده مسکن در هر استان

http://www.bananews.irعضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش رقم وام مسکن نیاز به کار کارشناسی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) امین شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد افزایش رقم وام مسکن به ۲۵ میلیون تومان گفت: باید بررسی شود که ساخت و ساز مسکن با چه قیمتی انجام می‌شود و در هر استان قیمت مسکن چقدر تمام می‌شود، سپس برای رقم وام مسکن تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده مردم سنندج در مجلس ادامه داد: رقم وام و نرخ مسکن نباید به گونه‌ای تعیین شود که به اتحادیه‌ها یا مصرف کنندگان فشار بیاورد.

وی با اشاره به نوسان‌های اخیر بازار سکه و ارز اظهار کرد: متاسفانه اقتصاد ما بیمار است، لذا باید قیمت ارز و سکه کنترل شود و سود اوراق مشارکت منطقی باشد تا در سرمایه‌گذاری بخش مسکن دچار مشکل نشویم.

شعبانی اظهار کرد: اگر سود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی در ساخت و ساز مسکن کمتر از سود معاملاتی مثل بازار ارز باشد، علاقه مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها کاهش پیدا می‌کند و در آینده در این زمینه‌ دچار مشکل خواهیم شد.

عضو کمیسیون عمران در پایان تاکید کرد: سود اوراق مشارکت باید بیشتر از سود سپرده‌گذاری باشد، ضمن این‌که سود اوراق مشارکت بی‌نام هم باید مردم را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز مسکن ترغیب کند.

 

 

    نظرات