جزئیات مذاکره با ایکائو و روش واگذاری غول هواپیمایی کشور

جزئیات مذاکره با ایکائو و روش واگذاری غول هواپیمایی کشور

http://www.bananews.ir/مدیرعامل هما با بیان این‌که دبیرکل ایکائو براساس وظایفش به ما قول پیگیری درباره تحریم ایران‌ایر را داد، خاطرنشان‌ کرد: طبق آخرین اطلاعات دو شرکت در حال ارزیابی وضعیت هما هستند و کارشناسان خود را برای بررسی اعزام کرده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس فرهاد پرورش در گفت‌وگو با ایسنا درباره سفر به کانادا و مذاکره با دبیرکل ایکائو اظهار کرد: محور اصلی مذاکرات ایمنی پروازها بود زیرا یکی از اهداف اصلی ایکائو که نمایندگان آن در کشورها سازمان‌های هواپیمایی کشوری هستند، ایمنی پرواز است که از دستورالعمل‌های یاتا نیز است.

وی ادامه داد: از این نظر با دبیرکل ایکائو صحبت کردیم که ایشان به عنوان مقام مسوول و رییس دوره‌ای ایکائو مسوولیت دارد که مسائل مربوط به تحریم‌ها را پیگیری کنند.

پرورش ادامه داد: همچنین اعلام کردیم که ایران‌ایر یک شرکت بین‌المللی است و به نقاط مختلف بین‌المللی و داخلی کشور پرواز دارد و از کریدورهای پروازی و آسمان کشورهای مختلف استفاده می‌کند و به ۳۴ نقطه دنیا پرواز انجام می‌دهد و در نتیجه علاوه بر ایرانی‌ها، ملیت‌های دیگر نیز از هواپیماهای ما استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که موضوعات کمیسیون ایمنی اروپا و الزامات یاتا در مورد ایمنی را گذرانده و مورد قبول واقع شدیم، خاطرنشان کرد: رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز به عنوان مرجع رسمی اعلام کرد که سازمان هواپیمایی کشوری ایران در بازرسی یوزآپ و بررسی نمایندگان ایکائو در ایران سربلند بیرون آمده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همچنین اعلام کردیم که علیرغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها، ایمنی را به عنوان اولویت اول در سازمان هواپیمایی و هما رعایت می‌کنیم که نمایندگان ایکائو و یاتا نیز بر آن صحه گذاشتند.

مدیرعامل هما مسئله خرید هواپیماهای جدید، امکان برقراری تماس با شرکت‌های سازنده قطعات و هواپیما اخذ کتب و مراجع از شرکت‌های سازنده هواپیما و تهیه قطعات را مواردی اعلام کرد که مذاکره در مورد آن‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ایکائو برای برقراری ایمنی باید این مسائل را پیگیری کند.

پرورش با اشاره به این‌که هما یک شرکت بازرگانی و از اعضای یاتا است، اضافه‌ کرد: در چارچوب مقررات بین‌المللی فعالیت و سالانه ۹ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنیم.

دو خریدار در حال بررسی شرایط هما

وی در ادامه درباره خصوصی سازی هما و نبود متقاضی برای این شرکت گفت: مرحله دوم عرضه هما انجام شد و طبق قانون در صورت نبود خریدار، مرحله بعدی، مذاکره خواهد بود.

مدیرعامل هما خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعات دو شرکت درحال ارزیابی وضعیت هما هستند و کارشناسان خود را برای بررسی اعزام کرده‌اند، ما هم اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان قرار داده‌ایم و مذاکراتی را با آنها داشته‌ایم اما به اعتقاد من این شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری به زمان نیاز دارند اما اگر این دو شرکت هم به این نتیجه برسند که هما برای آن‌ها مطلوبیت ندارد عرضه هما از طریق مذاکره قابل انجام خواهد بود.

 

 

    نظرات