افزایش ۱۵ تا ۲۰درصدی بودجه بخش آب در سال۹۱

افزایش ۱۵ تا ۲۰درصدی بودجه بخش آب در سال۹۱

http://www.bananews.irوزیر نیرو از احتمال افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی بودجه بخش آب کشور در سال ۹۱ خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید نامجو گفت: وزارت نیرو با کمک مسئولان بخش آب، آبفا و برق توانسته است ظرفیت خوبی را در بحث بودجه سال ۹۱ کشور ایجاد و به معاونت نظارت راهبردی ارایه کند.

وی افزود: در بودجه پیشنهادی سال ۹۱ کشور، ردیفی به وجود آمده است که به خرید تضمینی آب از بخش یارانه‌ها مربوط می‌ شود که از بخش یارانه‌ها به بخش ردیف‌های اصلی منتقل شده است.

وزیر نیرو گفت: طرح‌هایی که امکان این را دارند تا در دولت دهم به ثمر بنشینند در حال پیگیری هستند و اعتبار ویژه‌ای به آنان تخصیص داده می‌شود.

به گفته وی، وزارت نیرو نیز باید از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کند و در این راستا فهرستی نیز از سوی وزارت نیرو تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در بحث مازاد درآمدهای نفتی حدود پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بخش آب‌های مرزی و آبرسانی روستایی اختصاص یافته است و وزارت نیرو براساس مصوبه پیشین دولت می‌تواند حدود دو هزار میلیارد ریال دیگر از این ظرفیت استفاده کند.

وی افزود: حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال دیگر نیز امکان اینکه مصوبه جدیدی گرفته شود، وجود دارد.

نامجو درخصوص بحث مقاوم‌سازی سامانه‌های آبرسانی کشور، گفت: باید دستورالعمل‌هایی استخراج شود تا جلوی بعضی از کارها در آینده گرفته شود و همچنین در طراحی‌ها کار جدید و نگاه دیگری صورت گیرد.

 

 

    نظرات