وزیرراه و شهرسازی: ۱۵ استان کشور در نوبت افتتاح مسکن مهر قرار دارند

وزیرراه و شهرسازی: ۱۵ استان کشور در نوبت افتتاح مسکن مهر قرار دارند

http://www.bananews.irوزیر راه وشهرسازی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین مسکن مردم از سوی دولت نهم و دهم گفت: هم اینک ۱۵ استان کشور در نوبت افتتاح مسکن مهر قرار دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'علی نیکزاد' شنبه درحاشیه آغاز عملیات اجرایی راه آهن شیراز، فسا، استهبان، نی ریز، گل گهر درگفت و گو با خبرنگاران افزود: دولت دربحث مسکن قول داده که یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را افتتاح کند و اعلام می کنیم که در کل کشور، خصوصا مناطق پرند و هشتگرد تهران آماده ایم مسکن یک خوابه را با پنج میلیون تومان آورده، دو خوابه را با ۱۱ میلیون تومان و سه خوابه را با ۱۶ میلیون تومان به متقاضیان واگذار کنیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر بالغ بر ۱۹۲ هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم که تعدادی را در ایام نوروز و تعدادی را نیز در خرداد و شهریور ۹۱ واگذار خواهیم کرد.

او اضافه کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، اهداف و برنامه های ما در بحث مسکن و حمل و نقل در کشور در حد قابل قبولی محقق شده و امروز بدنبال رسیدن به اهداف بالاتر هستیم.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص پروژه راه آهن شیراز – گل گهر نیز گفت: از آنجا که این پروژه در مسیر شهرها قرار دارد و شیراز را به پروژه بزرگ و مهم صنعتی گل گهر وصل می کند، امروز اجرای آن را آغاز کردیم.

نیکزاد افزود: پیش بینی می شود کل مسیر ۳۵۴ کیلومتری این پروژه که دارای سه پل بزرگ، ۴۷ پل کوچک و یک هزار و ۳۹۴ متر تونل است ظرف مدت سه سال اجرا شود اما به لحاظ اینکه با امکانات قانون بودجه سال ۹۰ و اوراق مشارکت، دست وزارت راه و شهرسازی باز خواهد شد در اجرای آن تسریع خواهیم کرد تا قبل از سه سال بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وی ضمن اشاره به مشارکت بخش خصوصی در زمینه اجرای سه پروژه توسعه فرودگاه شیراز، اجرای راه آهن و توسعه آزادراه در فارس گفت: هم اینک یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر انواع راه در فارس در دست اجرا داریم که ۵۰۰ کیلومتر آن بزرگراه است و از آنجا که بزرگراه ها با اعتبارات دولتی ساخته می شود سعی می کنیم اعتبارات آن در سال ۹۱ را افزایش دهیم.

نیکزاد یکی از اهداف وزارت راه و شهرسازی را اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب کشور از طریق شبکه ریلی و یا به صورت آزادراه و بزرگراه برشمرد و اظهار داشت: در این کار هم از اعتبارات بودجه ای، هم از توان و ظرفیت های قانون بودجه و هم از سهام، فروش اموال و اوراق مشارکت استفاده خواهیم کرد و توافقات خوبی را هم انجام داده ایم تا یک پروژه ۵۸ هزار میلیارد ریالی با ۵۸۰ کیلومتر راه آهن در فارس و سایر استان های با استفاده از توان بخش خصوصی اجرا کنیم

 

 

    نظرات