تسهیلات ۳۰ میلیونی مسکن‌مهر پرند در حد پیشنهاد

تسهیلات ۳۰ میلیونی مسکن‌مهر پرند در حد پیشنهاد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: افزایش تسهیلات مسکن مهر از پرند ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان برای تسریع ساخت و ساز برخی واحدها فعلا در حد پیشنهاد است و عملیاتی نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدهادی رستمیان در گفت و گو با خبرنگار فارس افزود:در حال حاضر حجم گسترده‌ای از ساخت و سازها در شهرهای جدید در حال انجام است که شاید در طول چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: دولت از حاکمیت مسکن خارج شده و در حال حاضر به صورت جدی وارد بحث سیاست‌گذاری ساخت شده است.

رستمیان ادامه داد: بعد از انعقاد قرارداد و تفاهمنامه سه جانبه‌ای که بین ادارات مسکن و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و انبوه‌سازان بسته شد دولت به صورت جدی‌تر وارد سیاست گذاری ساخت و ساز شده و انقلاب گسترده‌ای در ساخت و ساز شهرهای جدید صورت گرفت.

* ۱۷۲ هزار واحد مسکونی در دست ساخت در شهرهای جدید

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطر نشان کرد:وجود نیروی کار فراوان،تسهیلات بانکی بدون محدودیت و مصالح ساختمانی با کیفیت باعث شده است که در حال حاضر ۱۷۲ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور در حال ساخت باشد و ساخت و ساز به گونه‌ای صورت گرفته است که جلوتر از روند آورده متقاضیان در حال پیشرفت است.

به گفته وی،تسهیلات ۲۰، ۲۲ و ۲۵ میلیون تومانی قرض‌الحسنه نیز که به ساخت و سازهای سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی بدون محدودیت در حال پرداخت است.

برای تشکیل پروژه‌های ساخت و ساز در شهرهای جدید به گونه‌ای کار در حال پیشرفت است که واحدهای زیادی از متقاضیان مشکل ندارند اما روند آورده متقاضیان کندتر از بحث پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی اضافه کرد:در بحث تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی تفاهم‌نامه‌‌های امضاء شده است چون این کار حجم بسیار سنگینی است و نیازمند اعتبارات لازم است.

به گفته وی،این تفاهمنامه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو که در روزهای اخیر به امضاء رسیده است کار با سرعت قابل توجهی در حال پیش رفتن است .

رستمیان گفت:بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا از محل تسهیلات ساختی که برای پیمانکاران اختصاص پیدا می‌کرد اعتباراتی برای حل مشکل آب و برق و گاز اختصاص پیدا کند که از طریق وزارت راه و شهرسازی و ادارات شرکت عمران شهرهای جدید مستقیما از حساب بانک به حساب دستگاه‌های خدمات رسان این اعتبارات تزریق ‌شود .

وی افزود:این موضوع می‌تواند کمک شایانی به روند ارائه خدمات زیربنایی ‌کند،البته این تفاهمنامه‌ در چند روز گذشته به امضاء رسیده است و هنوز عملیاتی نشده است.

* مترو سه شهر جدید پرند ،هشتگرد و پردیس

رستمیان گفت:این روزها نقش مترو در تسهیل حمل و نقل های شهری و بین شهری بیش از هر زمان دیگری نمود یافته است، چرا که مترو این قابلیت را فراهم می کند که حمل و نقل آسانتر، ایمن تر و سریعتر صورت گیرد. به همین منظور شرکت عمران شهرهای جدید برای تسهیل در رفت و آمد ساکنان شهرهای جدید اقدام به ساخت و توسعه خطوط مترو در این شهرها نموده است.

به گفته وی،جمع هزینه های ریالی مترو پرند ١٠٠٧ میلیارد ریال و هزینه های ارزی ٢١١ میلیون یورو برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ساخت متروی شهر پرند از ١۵ بهمن ماه ١٣٨۴ آغاز شده افزود:اعتباری که تاکنون هزینه شده است ٢٠٠ میلیارد ریال و اعتبار اختصاص یافته برای سال جاری نیز ٣٨٣ میلیارد ریال است.

وی در خصوص متروی شهر پردیس گفت:خط متروی شهر جدید پردیس به طول ٢٠ کیلومتر با ۲ ایستگاه و ٨ پل به خط ۴ متروی تهران متصل می شود.

وی با بیان اینکه طرح احداث متروی شهر جدید پردیس از ابتدای شهریور ماه ۱۳۸۳ آغاز شده ادامه داد: جمع هزینه های ریالی این طرح ١٨٢میلیارد ریال و هزینه های ارزی ٢٠٣ میلیون یورو برآورد شده است که اعتبار هزینه شده در این طرح ٩ میلیارد ریال و اعتبار سال جاری آن ٢۶٣ میلیارد ریال است.

به گفته وی،متروی هشتگرد به طول ۵٠ کیلومتر با دو توقفگاه و ١٢ پل به خط ۵ متروی تهران متصل است و جمع هزینه های ریالی این طرح ٧٧۵ میلیارد ریال و هزینه های ارزی آن ١٢۴ میلیون یورو برآورد شده است که تا کنون ٢٠٨ میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده است و ٨۵١ میلیارد ریال هم برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

رستمیان پیش‌بینی کرد تا پایان سال جاری در سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس مجموعا ۱۶ هزار واحد مسکونی مهر آماده واگذاری به متقاضیان باشد که به تدریج در پرند ۸ هزار واحد مسکونی، در هشتگرد چهار هزار واحد مسکونی و در پردیس نیز چهار هزار واحد مسکونی واگذار می‌شود.

به گفته وی،متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری و تکمیل پرونده و تأمین آورده خود به راحتی از این واحدهای مسکونی بهره‌مند شوند.

*افزایش وام مسکن تا ۳۰ میلیون فعلا در حد پیشنهاد

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سوال که قرار است سقف وام مسکن مهر برای برخی از واحدهای مسکونی مهر پرند افزایش یابد آیا این صحت دارد تاکید کرد: تسهیلات واحدهای مسکونی بزرگ در پرند که گفته می‌شود قرار است تسهیلات آن ۳۰ میلیون تومان شود فعلا در حد پیشنهاد است و در دست بررسی است و هنوز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد:برای سال آینده ساخت و سازهای ما پاسخگوی متقاضیان است و این آمادگی به صورت جدی وجود دارد که به تعداد متقاضیانی که واحدهای مسکونی آنها تأمین نشده در اسرع وقت موضوع را پی‌گیری ‌کنیم و برنامه ساخت واحدهای جدید ریخته شود.

 

    نظرات