طرح احداث «مسکن ویلایی» در پرند

طرح احداث «مسکن ویلایی» در پرند

۴۰۰http://www.bananews.ir/ هکتار از اراضی ۹۹ ساله برای ساخت خانه‌های حیاط دار اختصاص می‌یابد

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهر جدید پرند که به واسطه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر به زودی حدود ۴۰۰ هزار نفر از کم درآمدهای متعلق به جمعیت سرریز تهران را جذب خواهد کرد، براساس یک طرح جدید برای سکونت پردرآمدها، نیز کشش پیدا می‌کند.

در حال حاضر مطالعه طرحی تحت عنوان «خانه‌های ویلایی روی زمین‌های ۹۹ ساله» آغاز شده که براساس آن، در قطعات مابین آپارتمان‌های مسکن مهر،‌ در پرند،‌ خانه‌های حیاط دار یک تا حداکثر سه طبقه، احداث خواهد شد.

در فاز اول، ۴۰۰ هکتار از زمین‌های دولتی، به این طرح اختصاص پیدا می‌کند؛ به این صورت که حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی به این شیوه، احداث می‌شود.آن طور که مسوولان بخش مسکن می‌گویند: طرح احداث مسکن ویلایی بعد از تکمیل واحدهای مسکونی مهر موجود در پرند به اجرا درخواهد آمد. دولت پیش از این درصدد بود از طریق کاهش تراکم ساختمانی و طرحی همچون واگذاری زمین هزار متری، آپارتمان نشینی را محدود کند که حالا، طرح کاهش تعداد طبقات مسکن مهر، به عنوان طرح عملیاتی، جایگزین وعده‌های قبلی شده است.

تفاهم دو وزیر

دیروز وزیر راه و شهرسازی، مجید نامجو را به پرند آورد تا آنچه طی ماه‌های اخیر درباره نبود آب و برق در مسیر افتتاح مسکن مهر مطرح شده بود، به صورت عینی برای وی تشریح شود.وزیر نیرو بعد از سه ساعت بازدید از ۸ هزار واحد مسکونی مهر آماده تحویل در شهر جدید پرند به زیرمجموعه‌های خود تاکید کرد: تحت هر شرایطی آب و برق این واحدها باید حداکثر تا پایان سال، تامین شود.علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی نیز به وزیر نیرو پیشنهاد کرد براساس آمادگی انبوه سازان احداث بخشی از خدمات زیربنایی مسکن مهر را به انبوه سازان واگذار کند تا تامین خدمات با سرعت بیشتری صورت گیرد.

دنیای اقتصاد

 

    نظرات