تجهیزات کارون۴ به خرسان۳ منتقل می‌شود

تجهیزات کارون۴ به خرسان۳ منتقل می‌شود

http://www.bananews.ir/مجری طرح سد و نیروگاه خرسان۳ می‌گوید تجهیزات پروژه کارون۴ به این پروژه منتقل خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجری طرح سد و نیروگاه خرسان۳، به خبرنگار ایسنا گفت: عملیات حفاری تونل انحراف آب سد و نیروگاه خرسان۳ به طول ۷۶۹ متر به پایان رسیده است.

به گفته وی، در این تونل بالغ بر ۳۰ هزار متر مکعب عملیات حفاری انجام شده و خوشبختانه به دلیل برخی تشابهات این طرح با طرح کارون۴ و بر اساس موافقت‌های صورت گرفته برخی تجهیزات مهم کارگاهی از کارون۴ به خرسان۳ منتقل می‌شود که این امر باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه های طرح می شود.

مجری طرح سد و نیروگاه خرسان۳ سپس به بیان اهداف این طرح ملی پرداخت و گفت: تولید انرژی برق آبی به مقدار ۱۱۰۰ گیگاوات ساعت، افزایش ظرفیت تولید برق و ذخیره آب در کشور، کنترل سیلابهای مخرب رودخانه خرسان، افزایش تولید انرژی برق‌آبی در سدهای پایین‌دست، افزایش جاذبه‌های گردشگری، افزایش اشتغال در منطقه و رونق پرورش آبزیان در استان از جمله اهداف این طرح است.

مجری طرح خرسان۳ در خصوص مشخصات این طرح نیز اظهار داشت: سد بتنی دوقوسی خرسان۳ با ارتفاع ۱۹۵ متر، دریاچه‌ای به حجم ۲٫۱ میلیارد متر مکعب خواهد داشت. ضمن اینکه نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی آن دارای ۴ واحد ۱۰۰ مگاواتی است.

طرح سد و نیروگاه خرسان۳ بر روی رودخانه خرسان و در فاصله تقریبی۵۰کیلومتری از شهرستان لردگان استان چهار محال بختیاری در دست اجرا است.

 

 

    نظرات