شرایط پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری برای نوروز

شرایط پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری برای نوروز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز پیش‌فرش بلیت‌های اتوبوس‌های برون‌شهری از ۲۳ بهمن ماه خبر داد و گفت: به منظور جبران یک سر خالی نرخ‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و پس از پایان ایام نوروز به قیمت قبلی بازمی‌گردد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر شهریار افندی زاده- رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای- در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که طرح نوروزی این سازمان از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: این طرح تا پایان پانزدهم فروردین‌ماه سال ۹۱ ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این‌که پیش فروش بلیت‌های اتوبوس‌های برون شهری از ۲۳ بهمن ماه به صورت اینترنتی آغاز می‌شود، تصریح کرد:همچنین فروش این بلیت‌ها از ابتدای اسفند ماه از طریق حضوری نیز آغاز خواهد شد.

افندی‌زاده با بیان این‌که بلیت‌ها برای تاریخ‌های ۲۵ اسفند ماه لغایت پانزدهم فروردین ماه ۹۱ به فروش می‌رسد، اضافه کرد:‌در نوروز ۹۰ حدود ۴۳ میلیون مسافر از طریق حمل ونقل برون شهری عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند که پیش بینی می‌کنیم این رقم در نوروز ۹۰ حداقل شش تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سعی داریم هزار مرکز پیش فروش به صورت حضوری در نقاط مختلف کشور با کمک شرکت‌ها و موسسات حمل ونقلی فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.mosferyar.ir بلیت خریداری کنند.

به گفته او کلیه شرکت‌ها و موسسات حمل ونقلی که دارای سایت اینترنتی هستند به این سایت لینک هستند.

افندی‌زاده افزود: تلاش داریم یک میلیون نسخه تقویم اطلاع رسانی و ۵۰۰ هزار نسخه فرم نظرسنجی را بین مسافران توزیع کنیم تا از نظرات آن‌ها درباره حمل ونقل جاده‌ای برون شهری آگاه شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که همچنین سعی شده که سواری‌های کرایه با امکاناتی بیشتر اقدام به سرویس‌دهی کنند، تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده به دنبال ایجاد سایت اینترنتی هستیم وافرادی که علاقه‌مند به استفاده از سرویس‌های بررسی سواری‌های کرایه هستند می‌توانند با توجه به هماهنگی ایجاد شده از منزل سوار شوند و تا مقصد با این سواری‌های کرایه سفر کنند.

وی با بیان این‌که برای این کار ستادهایی را در استان‌ها و ستاد مرکزی تشکیل خواهیم داد، گفت: در کلیه ترمینال‌های بزرگ مسافری دفاتر مربوط به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای موجود خواهد بود.

افندی‌زاده با بیان این‌که تعداد اتوبوس‌های VIP افزایش یافته است، گفت: در مجموع در ایام نوروز ۲۰ هزار اتوبوس، ۴۰ هزار مینی بوس و ۳۴ هزار سواری داریم. همچنین سعی کردیم مینی بوس‌های ویژه به ناوگان اضافه شوند.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاد‌ه‌ای به فعالیت مهمانداران در اتوبوس‌ها اشاره و اضافه کرد: برخی شرکت‌ها مهماندارانی را برای ارائه خدمات بهتر به کار گرفته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در نوروز ۹۱ مانند سال‌های گذشته به دلیل ارائه خدمات بیشتر و با توجه به این که حجم عمده‌ای از سفرها به صورت یک سر خالی انجام می شود نرخ‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و پس از پایان ایام نوروز به قیمت قبلی بازمی‌گردد.

جزئیات رتبه بندی شرکت‌های حمل و نقلی

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاد‌ه‌ای به انجام اقداماتی در راستای رتبه بندی شرکت‌های حمل ونقلی از ابتدای آذر ماه اشاره و تصریح کرد: به شرکت‌های حمل ونقلی فرصت داده شده بود که تا پایان سال ۹۰ مدارک خود را ارائه دهند.

وی با بیان این‌که از سال ۹۱ شرکت‌ها از رتبه‌های یک تا پنج به فعالیت می‌پردازند، تصریح کرد: متناسب با مدارکی که در اختیارمان قرار داده شده رتبه بندی رادر سال ۹۱ انجام می‌دهیم اما کلیه شرکت‌ها عملا رتبه پنج را خواهند داشت.

افندی‌زاده با بیان این‌که شرکت‌ها متناسب با ارائه خدمات، نوع ناوگان و تجهیزاتی که در اختیار دارند می‌توانند از ارتقا رتبه برخوردار شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که پیش فروش در سال جاری زودتر آغاز شده است انتظار داریم که شرکت‌های حمل ونقلی با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب بتوانند اتوبوس‌های برنامه‌ای را در اختیار مسافران قرار دهند.

 

 

    نظرات