تشکیل شورای سیاستگذاری رویداد ساری پایتخت گردشگری اکو در شهرداری مرکز مازندران

تشکیل شورای سیاستگذاری رویداد ساری پایتخت گردشگری اکو در شهرداری مرکز مازندران

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، جواد طالبی شهردار مرکز مازندران در سومین نشست برنامه ریزی رویداد بین المللی پایتخت گردشگری ساری 2022 که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، به برگزاری رویداد 2022 در ساری اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد در شهرداری مرکز استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری رویداد 2022 در شهرداری ساری تشکیل شد، تصریح کرد: کمیته برنامه‌ریزی طرح و پژوهش، کمیته مالی پشتیبانی، کمیته زیرساختی و فنی، کمیته خدمات شهری و فضاسازی، کمیته فرهنگی و هنری، کمیته فناوری اطلاعات، کمیته روابط عمومی و تبلیغات و کمیته شهر خلاق مجموع کمیته‌های هشتگانه در برگزاری رویداد ساری 2022 به عنوان پایتخت گردشگری اکو است.

طالبی ادامه داد: با حضور وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تفاهم نامه راه اندازی چهار موزه مشارکتی در بوستان ولایت امضا شده و کمیته شهر خلاق نیز با حضور ایشان افتتاح شد.

وی تصریح کرد: از رییس موسسه فرهنگی اکو و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی در آستانه عید سعید غدیر و همزمان با آغازسال نو طبری در ساری برای عقد تفاهم نامه سه جانبه مشترک در زمینه فرهنگی، گردشگری و ورزشی در گستره کشورهای عضو اکو و افتتاح خانه دوستی ساری و اکو دعوت شده که ان شاءالله پس از بهبود وضعیت کرونایی در استان این سفر انجام خواهد شد.

شهردار ساری بیان کرد: انتخاب ساری به عنوان میزبانی گردشگری در سال 2022 قطعاً مهمترین و بزرگترین رویداد برای مرکز استان طی یکسال آینده است و همه ما وظیفه داریم بستر مناسب برای برگزاری بهتر این رویداد را فراهم کنیم.

طالبی با اشاره به نامگذاری پارک صفرآباد به عنوان پارک اکو در رویداد 2022 تاکید کرد: این بستر مناسب گردشگری و تفریحی سال ها مغفول مانده بود اما با حمایت حسین زادگان استاندار مازندران طرح بهسازی این ظرفیت بزرگ گردشگری ساری به همت سازمان عمران و سازمان فضای سبز در حال انجام بوده و تاکنون زیرسازی و کاشت نهال در این پروژه عملیاتی شده است.

شهردار ساری گفت: پارک چنگلی سکوتپه نیز از دیگر ظرفیت های مهم و موثر در جذب گردشگر برای شهر ساری است و برای بهسازی ، شناساندن و استفاده از این ظرفیت مهم تمام مجموعه شهرداری ساری و دستگاه های مربوطه همکاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: بهسازی و احداث جاده سلامت در  این پارک جنگلی در حال انجام است و امیدواریم با کمک مسئولان استانی و شهرستانی فاز نخست آن برای رویداد 2022 آماده شود.

شهردار ساری اظهار داشت: شهرداری بافت تاریخی و کهن به عنوان یکی از شهرداری های مناطق راه اندازی شده و با برنامه ریزی که برای این شهرداری صورت گرفته اقدامات خوبی جهت استفاده از ظرفیت های محلات قدیمی شهرساری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

طالبی افزود: فضاسازی شهری و تغییر هویت بصری شهر با محوریت رویداد گردشگری 2022 و ساخت المان شهری با موضوع این رویداد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: احیای تاریخی میدان ساعت، اجرای طرح همسان سازی تابلوهای سردرب مغازه های اطراف این میدان نیز در حال انجام است.

این مسئول گفت: احیای بافت تاریخی در محله آب انبار نو و طرح سنگ فرش میدان ساعت و خیابان جمهوری اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد.

طالبی بیان کرد: طرح احداث پارک پایداری در حاشیه رودخانه تجن نیز برای رویداد 2022 در دست اقدام می باشد.

وی افزود: تولید محتوای بصری در قالب نماهنگ، فتوکلیپ و متن برای معرفی اماکن تاریخی ، محلات بافت کهن، نقاط گردشگری شهرستان و آداب و رسوم مردم ساری در فضای مجازی نیز از فعالیت های شهرداری در زمینه رویداد 2022 می باشد.

طالبی اظهار داشت :فراخوان طراحی بنای باستانی سه گنبدان ساری با مشارکت طراحان و معماران برجسته کشوری با هدف هویت بخشی و احیا ابنیه های تاریخی فراموش شده با همکاری پژوهشکده ساری شناسی شهرداری ساری انجام شد.

شهردار ساری ضمن قدردانی از صبوری و همراهی کارکنان مجموعه شهرداری مرکز استان ، ادامه داد: خانواده بزرگ شهرداری ساری با همکاری و همدلی مستمر به شهروندان خدمت رسانی می کنند و تلاش می کنیم با برنامه ریزی مشکلات حوزه  پرسنلی و معیشتی همکاران محترم مرتفع شود.

طالبی خاطرنشان کرد: از شهروندان و کارکنان شهرداری ساری دعوت می‌کنیم ایده‌های خود را برای برگزاری بهتر رویداد 2022 به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات