مشکلات سهامداران و حقابه‌بران سد کمایستان سبزوار به‌زودی برطرف می‌شود

مشکلات سهامداران و حقابه‌بران سد کمایستان سبزوار به‌زودی برطرف می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این نشست که با حضور "محمد ثابتی‌مقدم" مدیر امور منابع آب و کارشناسان امور آب سبزوار، "محبی" فرماندار جغتای، "حارث آبادی" مدیرعامل و اعضای شرکت سهامی زراعی سد کمایستان برگزار شد، موانع تحویل آب به سهامداران سد کمایستان بررسی شد .
مدیر امور آب شهرستان سبزوار با اشاره به کاهش میزان بارندگی در سال جاری و کاهش حجم ذخیره سد کمایستان گفت: شرکت سهامی زراعی سد کمایستان حدود 500 سهامدار دارد که در بخش احداث باغات سرمایه‌گذاری بالایی انجام داده‌اند .
ثابتی‌مقدم افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال 1400 را سال تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی ها اعلام فرمودند این امور در راستای عملیاتی کردن این شعار حداکثر توان خود را به کار خواهد بست تا با کمک کارشناسان شهرستان و همکاران ستاد در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلاتی را که در زمینه تحویل آب از سد کمایستان به حقابه‌بران پیش آمده برطرف کند .
فرماندار شهرستان جغتای نیز در این نشست گفت: در فروردین 99 بر اثر سیل بی سابقه صدماتی به سد کمایستان وارد شد که در کوتاه‌ترین زمان  توسط کارشناسان امور آب سبزوار و همکاران ستادی در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مشکلات برطرف و آب مورد نیاز به سهامداران شرکت سهامی زراعی سد کمایستان تحویل شد .
" محبی" افزود: کاهش بارندگی در سال زراعی جاری که نتیجه‌اش کاهش قابل ملاحظه ورودی آب به سد بود از یک طرف و افزایش کم سابقه دما از طرف دیگر و حجم بالای رسوبات داخل مخزن سد باعث شده که تحویل آب مورد نیاز به سهامداران با مشکلاتی روبرو شود بنابراین ضروری است که بهره وران در مدیریت مصرف آب تلاش بیشتری داشته باشند .
وی اضافه کرد: شهرستان جغتای با داشتن چنین ظرفیت و پتانسیلی می‌تواند در راستای توسعه بخش کشاورزی ،صنعت و گردشگری پیشگام باشد و با اجرای طرح‌ها و شیوه‌های نوین علمی در این بخش‌ها تحول عظیمی در منطقه ایجاد کند .
سد کمایستان از نوع بتنی است و در ۱۴ کیلومتری شمال شرق شهرستان جغتای و شمال غرب سبزوار بر روی رودخانه کمایستان در پایین دست روستای زرقان قرار دارد .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات