بهره برداری از 3 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 19.76 مگاوات در استان فارس آغاز شد

بهره برداری از 3 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 19.76 مگاوات در استان فارس آغاز شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامرضا نصیری" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس روز شنبه در آیین افتتاح طرح‌های وزارت نیرو که با حضور ویدئو کنفرانسی حجت لاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان کشوری و همچنین با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت قراردادی این سه نیروگاه 23.2 مگاوات و ظرفیت قابل بهره برداری آنها 19.76 مگاوات است.
نصیری با بیان اینکه بهره برداری از طرح‌های یاد شده تاثیر بسزایی در تامین انرزی و برق مورد نیاز استان فارس به ویژه در شرایط اوج مصرف تابستانی دارد، افزود: شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با تمام توان تخصصی و از طریق مدیریت بار و بهبود شرایط تامین و انتقال برق و انرژی برای کاهش خاموشی‌ها و تامین برق پایدار استان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در ادامه با بیان جزئیاتی از طرح‌های تامین و انتقال برق در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افزود: نیروگاه رعد فرازان در شیراز، شایا توان جهرم در شهرک صنعتی جهرم و فرتک نیرو شیراز در شهرک صنعتی شیراز با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
به گفته وی، شرکت رعد فرازان انرژی شیراز، دارای قرارداد خرید تضمینی برق به ظرفیت ۷.۲ مگاوات و در حاشیه شهر شیراز است، در حال حاضر با دو عدد مولد ساخت آلمان و هر یک به ظرفیت ۲ مگاوات متصل به شبکه توزیع و در حال تولید است که میزان افت ولتاژ بر روی خطوط توزیع متصل شده بسیار کاهش یافته و ضمن رفع پرباری خطوط باعث بهبود ولتاژ در ایستگاه ۶۳کیلوولت صنعت برق شیراز نیز شده است.
نصیری افزود: قرارداد این نیروگاه در سال۹۴ منعقد شده و با تولید سالانه حدود ۳۵ هزار  مگاوات ساعت، بخشی از بار شبکه را تامین می‌کند. قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه به مدت ۵ سال است که بهره برداری تجاری نیروگاه از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای استان فارس در ادامه مشخصات نیروگاه شایا توان جهرم را نیز بیان کرد و گفت: شرکت شایا توان جهرم هم دارای قراردادخرید تضمینی به ظرفیت 6.4 مگاوات و‌در شهرک صنعتی شهرستان جهرم با چهار دستگاه مولد به ظرفیت هر کدام 1.6 مگاوات به شبکه برق و فیدرهای توزیع متصل شده و در حال تولید بوده که باعث کاهش افت ولتاژ  و رفع پرباری ایستگاه جهرم می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه نیروگاه فرتاک‌ نیرو با توان منصوبه ۹.۶ مگاوات با شش دستگاه مولد ساخت کشور آلمان هر کدام به ظرفیت ۱.۶ مگاوات  آماده تولید تزریق به شبکه برق است، افزود: با توجه به راندمان بالا و نو بودن دستگاه‌های فوق ۸.۵ مگاوات توان عملی به شبکه تزریق خواهد نمود که با این احتساب میزان حدود ۷۵ هزار مگاوات ساعت به شبکه توان تزریق و‌ موجب کاهش افت ولتاژ در حاشیه شهر شیراز و تامین توان تعدادی از مشترکان صنعتی آن منطقه خواهد شد. نیروگاه مذکور بصورت قرارداد خرید تضمینی با برق منطقه ای فارس در مدار قرار گرفته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوعی که کارشناسان و مدیران  برق در استان فارس بر آن تاکید می‌کنند این  است که با برنامه ریزی های دقیق و همچنین پیگیری موضوعات مدیریت مصرف بتوان مشکل کمبود تولید برق را  در تابستان مدیریت کرد، افزود: مدیریت مصرف و مدیریت اوج بار برای تابستان موضوعی ضروری است تا از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات