صدور مجوز استفاده از آب دریا بدون نمک‌زدایی برای طرح‌های آبزی پروری و صنعت شورورزی استان گلستان

صدور مجوز استفاده از آب دریا بدون نمک‌زدایی برای طرح‌های آبزی پروری و صنعت شورورزی استان گلستان

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید محسن حسینی" اظهار کرد: بر اساس این طرح که الزامات زیست محیطی در آن لحاظ شده است، استان اجازه دارد از آب دریای خزر برای پرورش آبزیان و کشت و صنعت شورورزی در گلخانه بدون شیرین سازی استفاده کند.
وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در چند سال اخیر، به‌ویژه از نیمه دوم سال ۹۹ و بررسی‌هاي همه جانبه، این مجوز از سوی وزارت نیرو صادر شد.
حسینی افزود: اجزای این مجوز شامل استفاده از آب دریا برای ۱۰ هزار هکتار میگو است که سایت 4 هزار هکتاری آن در حال بهره‌برداری و اجراست و 6 هزار هکتار هم برای توسعه میگو دیده شده است. طرح پرورش ماهیان خاویاری در سطح 220 هکتار و استفاده از آب دریا برای کشت و صنعت شورورزی در گلخانه به میزان 7 هکتار در این طرح دیده شده است که متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان شیوه استفاده از این آب را احداث کانال‌های مناسب، هدایت آب دریا به ساحل و برگرداندن آن به دریا پس از بهره گیری اعلام کرد و گفت: امید است این برنامه به کاهش فشار بر روی منابع آب سطحی و زیرزمینی استان، افزایش اشتغال و بهره وری آب در استان کمک شایانی نماید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات