انتخاب شرکت ریلی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن در جشنواره ملی بهره‌وری

انتخاب شرکت ریلی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن در جشنواره ملی بهره‌وری

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن از انتخاب دوباره این شرکت به عنوان برگزیده در جشنواره ملی بهره‌وری، خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کامران سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) به عنوان یک شرکت چند وجهی در ارائه خدمات مختلف از قبیل زیر سازی و رو سازی خطوط ریلی، تولید بالاست و حمل و نقل ریلی و همچنین تعمیر و نگهداری ساختمان و تاسیسات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: این شرکت تولید کننده عمده سنگ بالاست مورد نیاز خطوط ریلی، پیمانکار تعمیر و نگهداری عمده ساختمان‌ها و تأسیسات راه‌آهن و فعال در عرصه زیر‌سازی و ابنیه فنی راه‌آهن و رو سازی ریلی است

سعیدی‌کیا با اشاره به اجرای عملیات احداث راه‌آهن اراک ملایر توسط شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن، از انتخاب این شرکت به عنوان شرکت برگزیده برتر در جشنواره ملی بهره‌وری، خبر داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن اظهار داشت: بهره‌وری معیاری برای ارزیابی عملکرد فعالیت‌ها و تلاش‌ها در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی است؛ درواقع بهره‌وری یعنی این که سازمان در قبال مقدار معینی از محصول به چه نسبتی از منابع تولیدی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بهره‌وری معیاری برای ارزیابی عملکرد نظام‌ها و تبین میزان موفقیت یا ناکامی در رسیدن به اهداف با توجه به مصرف منابع است.

سعید‌ی‌کیا با اشاره به پیاده‌سازی مدیریت چرخه بهره‌وری در این شرکت گفت: در این پروژه براساس برنامه زمانبندی اجرای طرح، در فاز اول و در مرحله نخست به تهیه لیست اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه شاخص‌های عمومی پرداخته شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن با بیان اینکه کل فعالیت‌های شرکت به ۵ بخش تولید بالاست، ساختمان و تاسیسات، حمل و نقل عمومی، زیر سازی و پل‌سازی تقسیم‌بندی شد، گفت: در مرحله بعد محاسبه شاخص‌های عمومی به نرخ جاری صورت پذیرفت که با توجه به عدم مقیاس مناسب در این مرحله جهت بررسی، تمامی شاخص‌هایِ محاسبه شده، تورم زدایی گردیده و با نرخ ثابت سال ۱۳۷۶ تعیین شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در ادامه با ورود به فاز دوم پروژه به تجزیه و تحلیل آماری و محاسبه درصد تغییر هر شاخص پرداخته شد که بررسی عوامل موثر با درصد تغییر بالاتر از ۲۵ درصد در دستور کار قرار گرفت.

سعید‌ی‌کیا خاطرنشان کرد: پس از مرحله فوق و در فازهای سوم و چهارم تعریف پروژه‌های بهبود، تعریف شناسنامه پروژه‌های بهبود و اولویت بندی آنها، تعیین روش‌های نظارت بر حسن اجرای پروژه‌ها و بررسی اثر بخشی این پروژه‌ها انجام شد.

وی اضافه کرد: از نکات بارز اجرای این پروژه تعیین سهم هر بخش (‌تولید بالاست، ساختمان و تاسیسات، حمل و نقل عمومی، زیرسازی و پل‌سازی) در میزان افزایش یا کاهش شاخص‌ها است که پس از استخراج شاخص‌های هر بخش، این شاخص‌ها در اختیار بخش مربوطه قرار داده می‌شود و مدیر هر بخش به نوبه خود مسئولیت ارتقاء شاخص‌های اختصاصی بخش تابعه را برعهده خواهد داشت.

بنابراین گزارش ۳۳ درصد سهام شرکت بالاست (ساختمان و تأسیسات راه‌آهن) قبلاً واگذار شده است و کماکان ۶۷ درصد سهام این شرکت در اختیار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین پنج درصد سهام ‌ ترجیحی شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن به کارکنان این شرکت واگذار شده است.

 

    نظرات