تأمین برق گلزارهای تک‌مزاری با استفاده از انرژی خورشیدی

تأمین برق گلزارهای تک‌مزاری با استفاده از انرژی خورشیدی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: برق گلزارهای تک مزاری شهدای استان کرمان و روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار از طریق انرژی‌های خورشیدی و بادی‌ تأمین می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منصور شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیروگاه ۶۰ مگاواتی خورشیدی در کرمان تأسیس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از انرژی‌های جدید در روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار استان کرمان برق‌رسانی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: نخستین روستای استان کرمان تا پایان سال جاری در راور از طریق انرژی خورشید و باد تأمین برق می‌شود.

شجاعی بیان داشت: برای نخستین بار در استان کرمان گلزارهای تک مزاری شهدا از طریق انرژی‌های جدید تأمین برق می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی اقدام‌های مطلوبی در استان کرمان صورت گرفته است، ابراز داشت: تفاهمنامه‌ای با بخش خصوصی برای احداث نیروگاه ۶۰ مگاواتی خورشیدی در کرمان منعقد شده است.

شجاعی گفت: مکان‌یابی نیروگاه ۶۰ مگاواتی انرژی خورشیدی کرمان در شهر ماهان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش سازندگان و فعالان در صنعت برق ۱۰۰ درصد قطعات در این بخش تولید داخل کشور است و مشکلی در زمینه تأمین مواد موردنیاز وجود ندارد.

شجاعی با اشاره به ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه شهر کرمان بیان داشت: نیروهای انتظامی و قضایی برای جلوگیری از تخلفات برق در این مکان‌ها همکاری مناسبی با شرکت برق دارند.

وی افزود: گروه‌هایی توسط شرکت توزیع برق شما استان کرمان برای جلوگیری‌ از تخلفات برق در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان تشکیل شده است.

 

    نظرات