قائم مقام سازمان فرهنگی...

قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد غدیر را نشانی از هویت برای همگان خواند و ضمن تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت توسط ستاد مبشر غدیر، تاکید کرد: شناخت ما از واقعه غدیر به شناخت معارف ناب اسلامی و دینی و ترویج فرهنگ‌ غدیر و آشنایی نوجوانان با راه و روش علوی کمک خواهد کرد.

مصطفی زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد برنامه‌های دهه ولایت، گفت: برای اعیاد قربان، غدیر و مباهله برنامه‌هایی در محلات و مناطق شهر یزد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ستاد مبشر غدیر برگزار شده و خواهد شد.

قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: امسال نیز برنامه‌های متنوعی به منظور گسترش فرهنگ علوی، برای دهه امامت و ولایت طرح‌ریزی شده که با شرایط خاص شیوع بیماری کرونا در جامعه برای جلوگیری از تجمعات، در بستر فضای مجازی و بعضی برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود.

وی پویش اطعام غدیر را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این دهه برشمرد و گفت: غدیر برای همه نشانی از هویت است و شناخت ما از این واقعه به شناخت معارف ناب اسلامی و دینی کمک خواهد کرد لذا هدف از اجرای این برنامه‌ها، فرهنگ‌سازی غدیر در خانواده‌ها و آشنایی نوجوانان با راه و روش علوی است.

زارع زاده گفت: از جمله برنامه‌های این دهه شادمانی ۱۴۰۰، برگزاری کاروان شادی، نورافشانی در سطح شهر، نصب نمایه های شهری باموضوع غدیر و نصب پرچم های خودرویی برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌هاست.

قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی غدیر در این ایام، ادامه داد: خطبه‌خوانی غدیر ویژه آقایان و بانوان با حضور مبلغان برجسته در مساجد و اهدای جایزه به نوزادان متولد شده و نامگذاری شده به نام ائمه اطهار(ع) در این دهه از دیگر برنامه‌های این ایام شادی و سرور است.

وی از ساخت کلیپ‌های غدیر به زبان انگلیسی و پادکست شهرآرا با عنوان «ارادت یزدی‌ها به امیرالمومنین(ع)» نیز خبر داد و افزود: سیر مطالعاتی غدیر با معرفی کتاب‌های مفید با محتوای غدیر، شب شعر غدیر، نشست‌های علمی آنلاین غدیر در سطح حوزه و دانشگاه و تهیه پوستر به صورت نقاشی خط و خطاطی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این ایام است.

زارع زاده در پایان با بیان اینکه برنامه‌های ستاد مبشر غدیر شهرداری از عید قربان آغاز شده و تا عید مباهله ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: همچنین افتتاح طرح‌های عمرانی، قرائت دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شعرخوانی، مولودی‌خوانی، تواشیح، تهیه موشن گرافیک، نماهنگ، معرفی کتاب و اجرای خیابانی سرود از جمله برنامه‌های ارادت‌ورزی یزدی‌ها در این ایام به مولای متقیان خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات