دبیرخانه دائمی کمیته اخلاق مهندسی در قم راه اندازی شد

دبیرخانه دائمی کمیته اخلاق مهندسی در قم راه اندازی شد

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از راه اندازی دبیرخانه دائمی کمیته اخلاق مهندسی در این سازمان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (Bananews.ir) مهندس امین مقومی با اعلام این خبر اظهار داشت: دبیرخانه دائمی کمیته اخلاق مهندسی به منظور ترویج و گسترش اخلاق در جوامع مهندسی و پشتیبانی از پژوهش های مستمر در موضوع اخلاق مهندسی زیرنظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد: همکاری آحاد مهندسان برای رشد و شکوفایی مسائل اخلاقی در جوامع مهندسی اولین شرط تحقق اخلاق در مهندسی است و دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی نیز می تواند پلی برای در اختیار قرار دادن تجربیات اخلاقی مهندسان باشد.

مقومی در ادامه اظهار داشت: بعد از برگزاری چندین نشست کارشناسی کلیات اهداف، سیاست ها، وظایف و برنامه کوتاه مدت کمیته اخلاق مهندسی تدوین و به تصویب هیئت مدیره سازمان رسید.

وی به برخی از برنامه های کمیته اخلاق مهندسی سازمان تا پایان سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اعلام آمادگی ۱۵۰ نفر از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص فعالیت در زمینه اخلاق مهندسی، مقرر شد یک جلسه توجیهی به همراه کارگاه آموزشی و یک جلسه عملی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین جلسه اخلاق عمومی و یک جلسه هیأت بررسی اخلاقی برگزار شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اضافه کرد: برنامه ریزی شده تا در شش ماهه اول سال آینده، مطالعات لازم برای تدوین پیشینه اخلاق مهندسی در ایران اسلامی و سایر کشورها و آسیب شناسی رفتار حرفه ای مهندسین و ارائه راه کارهای اصلاحی آن انجام شود ،همچنین هر ماه یک جلسه اخلاق عمومی برای مهندسان عضو سازمان برگزار و سایر جلسات و کارگاه های آموزشی یاد شده نیز تداوم یابد.

مقومی به حمایت کمیته اخلاق مهندسی از پایان نامه های دانشجویی با موضوع اخلاق مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین پژوهش های علمی در این زمینه خبر داد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در این راستا از پایان نامه ها و مقالات علمی که با موضوع اخلاق مهندسی نوشته شود حمایت مالی خواهد کرد.

 

    نظرات