امکان کاهش 30 درصدی مصرف برق با تجاری شدن طرح‌های برگزیده در قزوین

امکان کاهش 30 درصدی مصرف برق با تجاری شدن طرح‌های برگزیده در قزوین

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "یوسف اینانلو" در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رویداد ملی ایده‌های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش‌های قطعی برق اظهار داشت: امسال به‌دلیل نبود توازن بین تولید و مصرف انرژی برق، مشکلات عدیده‌ای در سطح جامعه ایجاد شده است.
وی بیان کرد: برای پیدا کردن راهکارهایی برای گذر از این شرایط و ایجاد توازن بین تولید و مصرف، پیشنهاد شد ایده‌های نو و برتر برای کاهش مصرف برق با استفاده از نخبگان کشور و با همکاری بنیاد نخبگان استان جمع آوری شود.
اینانلو تصریح کرد: پس از اعلام عمومی فراخوان، از سراسر کشور طرح‌های خوبی به دبیرخانه رویداد ملی ایده‌های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش‌های قطعی برق ارسال شد و طرح‌های مختلفی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، تجاری و حتی خانگی دریافت کردیم.
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: تعدادی از طرح و ایده‌های ارائه شده به صورت موردی کاربردی شده که این طرح‌ها در برنامه تجاری سازی و صنعتی مورد توجه قرار دارد.
عضو هیئت داوری رویداد ملی ایده‌های نو در مواجهه با افزایش مصرف و چالش های قطعی برق خاطرنشان کرد: تعدادی از طرح‌های ارائه شده در رویداد به صورت آزمایشگاهی بودند و برخی از طرح‌ها هم در مرحله مطالعاتی قرار دارند که نیازمند کار و پژوهش بیشتری بوده تا بعد از مرحله آزمایشگاهی به مرحله صنعتی سازی برسند.
وی افزود: اگر این  طرح‌ها و ایده‌های برگزیده به مرحله اجرایی برسد، قطعا در کاهش مصرف انرژی الکتریکی موثر خواهند بود و می‌توانند زمینه صرفه‌جویی قابل توجهی را فراهم کنند، اما به نظر می رسد این کار به فرهنگ سازی هم نیاز دارد تا به نتیجه نهایی خود برسد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات