ورود واگن‌های دو طبقه به ناوگان ریلی در نوروز امسال

ورود واگن‌های دو طبقه به ناوگان ریلی در نوروز امسال

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی واگن دو طبقه در شب عید وارد ناوگان ریلی می‌شود، گفت: وزارتخانه این واگن‌ها را دریافت می‌کند و برای ایام نوروز در مسیرها توزیع می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد ‌در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین سامانه الکترونیکی اخذ عوارض، در آزاد‌راه تهران - قم، اظهار داشت:‌ در این سامانه اگر کسی بخواهد بدون پرداخت عوارض عبور کند و یا برچسب الکترونیکی وی شارژ مالی نداشته باشد، پس از ثبت پلاک، جریمه خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیر این سامانه در کاهش صف پشت گیت‌های عوارضی، اظهار داشت:‌ در راستای ارائه خدمات به مردم بخصوص در ایام نوروز این سامانه نصب شده است و به تدریج در سراسر‌ آزاد‌راه‌های کشور توسعه می‌یابد.

* هنوز قیمت عوارض‌ آزاد‌راه‌ها‌ افزایش نداشته است

وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت عوارض در آزادراه‌های کشور، اظهار داشت:‌ هر آزادراهی که قیمت عوارض آن افزایش یابد اعلام می‌کنیم؛ هنوز افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

* عدم پیشرفت عملیات احداث خط‌آهن شیراز -بندرعباس به دلیل تغییر مدیریت پیمانکار‌

وی درباره علت عدم فعالیت بهینه و سریع پیمانکار در عملیات احداث راه‌آهن شیراز - بندرعباس، اظهار داشت: این مسیر ریلی توسط بخش خصوصی (شرکت تراورس) ساخته می‌شود؛ اجرای این پروژه تا حدی کند شده است که به دلیل جابه‌جایی مدیران پیمانکار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فعلاً‌ این شرکت در حال اجرای پروژه است و قصد نداریم پروژه را از آنها بگیریم.

* خرید و بکارگیری واگن‌های دو طبقه قطار برای ایام نوروز

نیکزاد درباره افزایش قطارها در ایام نوروز، اظهار داشت:‌ تعداد قابل توجهی واگن دو طبقه در شب عید وارد ناوگان ریلی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی این واگن‌ها را دریافت می‌کند و برای ایام نوروز در مسیرها توزیع می‌شود.

 

    نظرات