انجام وظیفه روابط عمومیها باید منجر به افزایش امید و اعتماد مردم به وزارت نیرو شود/ نقش دشوار روابط عمومیهای صنعت آب و برق در پیک سال 1400
بهگزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، «صديقه ببران» روز شنبه در مراسم پایانی سومین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای صنعت آب و برق اظهار کرد: آنچه که بیش از هرچیز جشنواره امسال را با دو جشنواره گذشته متمایز میسازد، مقتضیات سال پایانی فعالیت دولتها است که حساسیت و نظارت بیشتری بر عملکرد آن از سوی رسانهها و افکار عمومی اعمال میشود که به نوعی سال پایانی دولتها سال نتیجهگیری و به تعبیری برداشت محصول عملکرد چهارساله دولتها است. این کار روابط عمومیها را سختتر و سنگینتر میکند.
وی با اشاره به افزایش دما و به تبع آن افزایش دور از انتظار مصرف برق، اضافه کرد: در چند هفته گذشته به دلیل افزایش قابل توجه دما و به تبع آن افزایش دور از انتظار مصرف برق، شاهد برخی نارساییها و مشکلات در تامین برق مصرفی و آب مصرفی شهروندان در برخی مناطق کشور بودیم که همین موضوع، حساسیت کلیه ذینفعان را افزایش داد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو با قدردانی از روابط عمومیهای صنعت آب و برق برای تنویر افکار عمومی، گفت: علاوه بر همکاران فنی ما در صنعت آب و برق که وظیفه تامین آب و برق پایدار را بر عهده دارند، موجب دوچندان شدن دشواریهای کار روابط عمومیهای صنعت در مقطع ابتدای تابستان شد.
وی افزود: با پایان یافتن دولت دوازدهم و آغاز به کار دولت جدید، فارغ از آنچه که ممکن است به عنوان تغییراتی در برخی جایگاهها روی دهد که امری کاملا طبیعی و قابل پیشبینی است، نه تنها نباید خللی در روند کار و اداره امور در روابط عمومیها ایجاد شود، بلکه باید خدمت و انجام وظیفه به گونهای باشد که منجر به افزایش امید و اعتماد مردم به وزارت نیرو شود.
ببران خاطرنشان کرد: آنچه برای شهروندان و مشترکان اهمیت دارد، کیفیت خدماتی است که از وزارت نیرو به عنوان تامین کننده آب و برق دریافت میکنند و این امر از جایگاههایی که افراد در آن قرار میگیرند یا تغییراتی که در زمان تغییر دولتها روی میدهد، جدا است.
وی با اشاره به سومین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای سراسر کشور یادآور شد: این دوره از جشنواره نیز مانند دو جشنواره گذشته، با هدف معرفی رویکردهای نوين در روابط عمومي، تبيين راهبردها، اهداف و برنامههاي روابط عموميهاي صنعت آب و برق، سنجش عملكرد روابط عموميها و رتبه بندي وكمك به درك و كاهش فاصله بين اهداف و واقعيتها، برگزار شد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو تصریح کرد: از مهمترین اهداف جشنواره میتوان به سنجش میزان ارتقای عملکرد روابط عمومیهای صنعت، شناسايي نقاط قوت و ضعف روابط عموميها و زمينههاي قابل بهبود و تبادل تجربيات درون و برون سازماني، تعيين چارچوب سنجش وضعيت اقدامات انجام شده و تشخيص به موقع چالش ها و نقاط آسيب پذير، اشاره کرد که در جشنواره دوم نیز مورد اهتمام قرار گرفتهاست.
وی گفت: فراخوان آثار سومین جشنواره در آذرماه سال گذشته صورت گرفت که همکاران آثار خود را که مربوط به بازه زمانی اول فروردین سال گذشته تا 31 بهمن 1399 است در محورهای انتشارات و مستند سازی، ارتباطات درونسازمانی، فرهنگسازی و آموزش همگانی، تبلیغات محیطی و رسانهای، جشنواره و نمایشگاه، آموزش همکاران روابط عمومی و اصحاب رسانه، مدیریت و برنامه ریزی، پژوهش و افکارسنجی، نوآوری و خلاقیت حضور در فضای مجازی، ارتباط با پایگاه خبری وزارت نیرو، ارتباط با رادیو- تلویزیون اینترنتی و پویش "#هرهفته_الف_ب_ایران" به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
ببران ادامه داد: طبق روال دو جشنواره گذشته، مرحله اول غربالگری و گزینش آثار در شرکتهای مادر تخصصی وزارت نیرو صورت گرفت که در آن از تعداد 2995 اثر که در چهارده محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و شامل آثاری از 39 شرکت توزیع نیروی برق، 31 شرکت آبفای شهری و روستایی، 28 شرکت آب منطقهای، 14 شرکت برق منطقهای، 11 شرکت تولید نیروی برق و نیروگاه، به علاوه چهار شرکت مدیریت شبکه برق، ساتبا، موسسه تحقیقات آب و توانیر است که 1898 اثر به مرحله دوم داوری راه یافت .
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو خاطرنشان کرد: داوری مرحله دوم در میان این آثار و در گروههای تخصصی دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو صورت گرفت و در نهایت 586 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافتند و نهایتا آثار 68 شرکت در چهارده محور حایز رتبههای برتر جشنواره سوم شدند.
وی با اشاره به رویکرد انتخاب داوران جشنواره دوم نیز یادآور شد: در این جشنواره نیز مانند جشنواره اول علاوه بر سوابق آکادمیک و مدارج علمی، مبتنی بر پیشینه عملی در کار روابط عمومی بوده و به جهت کثرت آثار و تنوع محورهای جشنواره، چهار نفر از شناخته شدهترین اساتیدی که دارای سوابق درخشان در حوزههای علمی و عملیاتی روابط عمومی هستند، کار داوری آثار این دوره از جشنواره را بر عهده داشتهاند.
ببران خاطرنشان کرد: کمیته داوران جشنواره سوم متشکل از "محمد سلطانیفر"، عضو هیات علمی دانشگاه، مدیر گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و مدیرمسئول چندین روزنامه نشریه داخلی و بین المللی به عنوان رییس هیات داوران، "مهدخت بروجردی علوی"، دانشیار گروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی-کاربردی ، مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، "داود زارعیان"، عضو هیات علمی دانشگاه، دارای سابقه تدریس دروس روابط عمومی و ارتباطات در دانشگاههای کشور، سابقه مدیریت روابط عمومی در وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات و "امیرعبدالرضا سپنجی"، مدیرکل روابط عمومی و رسانه سازمان حفاظت محیط زیست بود.
وی افزود: این کمیته کار رتبهبندی آثار راه یافته به مرحله نهایی را بر عهده داشتهاند که در نهایت و بر اساس نتایج داوری، 68 شرکت حائز رتبههای اول تا سوم شدهاند که در این مراسم معرفی خواهند شد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو با قدردانی از زحمات کلیه دست اندرکاران این جشنواره اظهار کرد: امیدوارم همچنان با انگیزه بیشتر و با بهرهگیری از دانش تخصصی و تعهد خود به خدمت به مردم سرافراز کشورمان این راه را ادامه داشته باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرووی با اشاره به افزایش دما و به تبع آن افزایش دور از انتظار مصرف برق، اضافه کرد: در چند هفته گذشته به دلیل افزایش قابل توجه دما و به تبع آن افزایش دور از انتظار مصرف برق، شاهد برخی نارساییها و مشکلات در تامین برق مصرفی و آب مصرفی شهروندان در برخی مناطق کشور بودیم که همین موضوع، حساسیت کلیه ذینفعان را افزایش داد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو با قدردانی از روابط عمومیهای صنعت آب و برق برای تنویر افکار عمومی، گفت: علاوه بر همکاران فنی ما در صنعت آب و برق که وظیفه تامین آب و برق پایدار را بر عهده دارند، موجب دوچندان شدن دشواریهای کار روابط عمومیهای صنعت در مقطع ابتدای تابستان شد.
وی افزود: با پایان یافتن دولت دوازدهم و آغاز به کار دولت جدید، فارغ از آنچه که ممکن است به عنوان تغییراتی در برخی جایگاهها روی دهد که امری کاملا طبیعی و قابل پیشبینی است، نه تنها نباید خللی در روند کار و اداره امور در روابط عمومیها ایجاد شود، بلکه باید خدمت و انجام وظیفه به گونهای باشد که منجر به افزایش امید و اعتماد مردم به وزارت نیرو شود.
ببران خاطرنشان کرد: آنچه برای شهروندان و مشترکان اهمیت دارد، کیفیت خدماتی است که از وزارت نیرو به عنوان تامین کننده آب و برق دریافت میکنند و این امر از جایگاههایی که افراد در آن قرار میگیرند یا تغییراتی که در زمان تغییر دولتها روی میدهد، جدا است.
وی با اشاره به سومین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای سراسر کشور یادآور شد: این دوره از جشنواره نیز مانند دو جشنواره گذشته، با هدف معرفی رویکردهای نوين در روابط عمومي، تبيين راهبردها، اهداف و برنامههاي روابط عموميهاي صنعت آب و برق، سنجش عملكرد روابط عموميها و رتبه بندي وكمك به درك و كاهش فاصله بين اهداف و واقعيتها، برگزار شد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو تصریح کرد: از مهمترین اهداف جشنواره میتوان به سنجش میزان ارتقای عملکرد روابط عمومیهای صنعت، شناسايي نقاط قوت و ضعف روابط عموميها و زمينههاي قابل بهبود و تبادل تجربيات درون و برون سازماني، تعيين چارچوب سنجش وضعيت اقدامات انجام شده و تشخيص به موقع چالش ها و نقاط آسيب پذير، اشاره کرد که در جشنواره دوم نیز مورد اهتمام قرار گرفتهاست.
وی گفت: فراخوان آثار سومین جشنواره در آذرماه سال گذشته صورت گرفت که همکاران آثار خود را که مربوط به بازه زمانی اول فروردین سال گذشته تا 31 بهمن 1399 است در محورهای انتشارات و مستند سازی، ارتباطات درونسازمانی، فرهنگسازی و آموزش همگانی، تبلیغات محیطی و رسانهای، جشنواره و نمایشگاه، آموزش همکاران روابط عمومی و اصحاب رسانه، مدیریت و برنامه ریزی، پژوهش و افکارسنجی، نوآوری و خلاقیت حضور در فضای مجازی، ارتباط با پایگاه خبری وزارت نیرو، ارتباط با رادیو- تلویزیون اینترنتی و پویش "#هرهفته_الف_ب_ایران" به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
ببران ادامه داد: طبق روال دو جشنواره گذشته، مرحله اول غربالگری و گزینش آثار در شرکتهای مادر تخصصی وزارت نیرو صورت گرفت که در آن از تعداد 2995 اثر که در چهارده محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و شامل آثاری از 39 شرکت توزیع نیروی برق، 31 شرکت آبفای شهری و روستایی، 28 شرکت آب منطقهای، 14 شرکت برق منطقهای، 11 شرکت تولید نیروی برق و نیروگاه، به علاوه چهار شرکت مدیریت شبکه برق، ساتبا، موسسه تحقیقات آب و توانیر است که 1898 اثر به مرحله دوم داوری راه یافت .
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو خاطرنشان کرد: داوری مرحله دوم در میان این آثار و در گروههای تخصصی دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو صورت گرفت و در نهایت 586 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافتند و نهایتا آثار 68 شرکت در چهارده محور حایز رتبههای برتر جشنواره سوم شدند.
وی با اشاره به رویکرد انتخاب داوران جشنواره دوم نیز یادآور شد: در این جشنواره نیز مانند جشنواره اول علاوه بر سوابق آکادمیک و مدارج علمی، مبتنی بر پیشینه عملی در کار روابط عمومی بوده و به جهت کثرت آثار و تنوع محورهای جشنواره، چهار نفر از شناخته شدهترین اساتیدی که دارای سوابق درخشان در حوزههای علمی و عملیاتی روابط عمومی هستند، کار داوری آثار این دوره از جشنواره را بر عهده داشتهاند.
ببران خاطرنشان کرد: کمیته داوران جشنواره سوم متشکل از "محمد سلطانیفر"، عضو هیات علمی دانشگاه، مدیر گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و مدیرمسئول چندین روزنامه نشریه داخلی و بین المللی به عنوان رییس هیات داوران، "مهدخت بروجردی علوی"، دانشیار گروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی-کاربردی ، مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، "داود زارعیان"، عضو هیات علمی دانشگاه، دارای سابقه تدریس دروس روابط عمومی و ارتباطات در دانشگاههای کشور، سابقه مدیریت روابط عمومی در وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات و "امیرعبدالرضا سپنجی"، مدیرکل روابط عمومی و رسانه سازمان حفاظت محیط زیست بود.
وی افزود: این کمیته کار رتبهبندی آثار راه یافته به مرحله نهایی را بر عهده داشتهاند که در نهایت و بر اساس نتایج داوری، 68 شرکت حائز رتبههای اول تا سوم شدهاند که در این مراسم معرفی خواهند شد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاعرسانی وزارت نيرو با قدردانی از زحمات کلیه دست اندرکاران این جشنواره اظهار کرد: امیدوارم همچنان با انگیزه بیشتر و با بهرهگیری از دانش تخصصی و تعهد خود به خدمت به مردم سرافراز کشورمان این راه را ادامه داشته باشد.
نظرات