مسابقه هنری ازن و آب و هوا (Ozone2Climate) در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود

مسابقه هنری ازن و آب و هوا (Ozone2Climate) در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود

طبق فراخوان دریافتی از دبیرخانه کنوانسیون، یک مسابقه بزرگ هنری در سطح منطقه آسیا و اقیانوسیه و در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 با هدف ترویج ارتباط بین حفاظت از لایه ازن و تغییر اقلیم و همچنین دستآوردهای حاصل از پروتکل مونترال توسعه دادن عزم و اراده و حمایت دایمی مردم برای حذف مواد مخرب لایه ازن و کاهش گازهای هیدرو کلرو کربن (HFC) در سال جاری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه محیط زیست ملل متحد (یونپ) از طریق برنامه حمایتی پایبندی اقدام ازن (CAP)، به دفتر ملی ازن (NOU) در کشورهای ذکر شده در ماده 5 به طور دایمی کمک مالی می کند تا اطلاعات و آگاهی عموم مردم راجع به پروتکل مونترال در مورد مواد مخرب لایه ازن و همچنین الحاقیه کیگالی راجع به کاهش گازهای گلخانه ای و هیدروفلوئورکربن ها (HFCs) را در جهت بهبود وضعیت اقلیم ارتقا دهد. این حمایت کشورهای ماده 5 را شامل خواهد شد که نسبت به برنامه ریزی و برگزاری بزرگداشت روز جهانی ازن اقدام می کنند.

شانزدهم سپتامبر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی حفاظت از لایه ازن نامگذاری شده و پیشینه آن به 16 سپتامبر 1987 همزمان با امضاء پروتکل مونترآل بر می گردد. بزرگداشت روز جهانی ازن هر ساله در سراسر جهان اتفاق می افتد تا اهمیت حفاظت از لایه ازن و دستاوردهای اجرای پروتکل مونترآل برای عموم ارائه گردد. امسال نیز روز جهانی ازن توسط یونپ با حمایت کشورهای آسیا و اقیانوسیه، یک مسابقه یک ساله هنری در منطقه آسیا و اقیانوسیه را پیش بینی نموده است. این فعالیت منطبق با مباحث مطروحه در جلسات موضوعی مجازی شبکه جنوب آسیا / جنوب شرقی آسیا و شبکه کشورهای جزیره ای پسیفیک (PIC) در سال 2021 است.

این گزارش می افزاید، به همین منظور طبق فراخوان دریافتی از دبیرخانه کنوانسیون، یک مسابقه بزرگ هنری در سطح منطقه آسیا و اقیانوسیه و در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 با هدف ترویج ارتباط بین حفاظت از لایه ازن و تغییر اقلیم و همچنین دستآوردهای حاصل از پروتکل مونترال توسعه دادن عزم و اراده و حمایت دایمی مردم برای حذف مواد مخرب لایه ازن و کاهش گازهای هیدرو کلرو کربن (HFC) در سال جاری برگزار می شود.

علاقمندان برای اطلاع از شرایط و نحوه برگزاری این مسابقه اینجا کلیک کنند
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات