ضرورت جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن

ضرورت جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن

http://www.bananews.ir/برخی کارشناسان بر این باورند که کنترل بازار مسکن نیاز به اجرای دو سیاست عرضه و کنترل سوداگری در این بخش دارد و لازمه کنترل سوداگری وجود بانک اطلاعاتی املاک است که باید تعداد، کیفیت، عمر و محل استقرار ساختمان‌ها در شهرهای مختلف به تفکیک در این بانک اطلاعاتی لحاظ شود تا برنامه‌ریزان براساس این اطلاعات برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس علی نیکزاد- وزیر راه و شهرسازی- در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از سوداگری و کنترل بازار مسکن نیاز به بانک اطلاعات زمین و مسکن است آیا برنامه‌ای برای ایجاد این بانک دارید؟ تصریح کرد: بانک معاملات یا همان سامانه کد رهگیری زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان این‌که اطلاعات زمین‌ها را نیز داریم، گفت: بازار مسکن فعلا در ثبات است اما اگر روزی بخواهند بازار مسکن را بهم بزنند از ابزارهای قانونی خودمان هم استفاده می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد از قانون‌های تعزیراتی بهره می‌گیریم.

بر این اساس، شفافیت، جامعیت، دسترسی سریع و به‌هنگام به اطلاعات املاک از مزایای ایجاد بانک اطلاعات زمین و مسکن به‌شمار می‌رود.

 

 

    نظرات