۵۰۰۰ خانه‌خالی با نام «مسکن‌مهر»

۵۰۰۰ خانه‌خالی با نام «مسکن‌مهر»

http://www.bananews.ir/چه کسی زمان‌تحویل ۵هزار واحدی که تحت عنوان صنعتی‌سازی‌مسکن در فاز۵ شهرجدید پرند احداث شده را می‌داند؟

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هزار واحد مسکونی‌مهر ساخته‌شده به روش صنعتی‌سازی در فاز۵ شهر جدید پرند که به «پروژه مپسا» شهرت پیدا کرده، هم‌اکنون بین متقاضی و انبوه‌ساز معلق مانده است.

بیش‌از ۳۰ شرکت تولیدکننده قطعات پیش‌ساخته مسکن، یک‌سال پیش بعد از احداث ۱۱۰۰ واحد مسکونی‌مهر در فاز۳ پرند، پروژه‌ای با ظرفیت ۵ هزار واحد را در فاز۵ این شهر تحت مدیریت شرکت مپسا –وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت- شروع کردند و در حالی که قرار بود این واحدها با تکنولوژی سریع‌سازی، کمتر از یک‌سال به بهره‌برداری برسد، تاکنون نه بهره‌برداری شده و نه اینکه برای آنها، متقاضی تعیین شده است.

برای این واحدها توسط تعاونی‌های مسکن‌مهر داخل شهر تهران، حدود ۱۰ هزار متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند، اما چون نابسامانی‌ها در حوزه واگذاری مسکن‌مهر هنوز حل نشده، از‌ یک‌سو متقاضیان این واحدها چشم‌انتظار کلید خانه‌ها هستند و از سوی دیگر پیمانکاران سازنده نیز برای دریافت آورده نقدی متقاضیان و تسویه‌حساب با پروژه، لحظه‌شماری می‌کنند.

پروژه ۵ هزار واحدی مپسا در پرند از آنجا که توسط سه وزارتخانه مدیریت می‌شود، به این روز افتاده است این در حالی است که سایر پروژه‌های مسکن‌مهر در پرند همچون برج‌هایی که شرکت ترکیه‌ای احداث کرده چون تحت نظارت مستقیم وزارت راه‌وشهرسازی قرار دارند هم‌اکنون بنام متقاضیان درآمده و خانوارها در راه رفتن به داخل این برج‌ها هستند.

در حال حاضر ۵ هزار واحدی که بنام مسکن‌مهر در فاز۵ احداث شده‌اند بیشتر از آنکه هدف اصلی طرح مسکن‌مهر را برآورده کند، به خانه‌های‌‌خالی شباهت پیدا کرده طوری که زمان مسکونی شدن این خانه‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نکته جالب اینکه متقاضی برای این واحدها وجود دارد و حتی اعضای تعاونی‌ها از یک سال پیش هر کدام بین ۷ تا ۹ میلیون تومان برای این پروژه، پول به حساب تعاونی‌ واریز کرده‌اند، اما اینکه پول‌ها الان کجاست و چرا به دست پیمانکاران نمی‌رسد نیز ابهام بزرگتری است که درباره آن نیز مسوولان اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت عمران شهر جدید پرند برای حل موضوع ۵ هزار واحدی مپسا، با دستور وزیر ورود پیدا کرده و با پیمانکاران جلسه‌ای برگزار کرده است.

مسوولان شهر جدید پرند به این پیمانکاران اعلام کرده‌اند اگر واگذاری واحدها را براساس مترمربعی ۳۰۰ هزار تومان قبول کنند، بلافاصله اجازه تحویل به متقاضی، برایشان صادر خواهد شد؛ این در حالی است که پیمانکاران درخواست فروش واحدها با قیمت متری ۳۳۰ هزار تومان را پیش‌کشیده‌اند که این قیمت، گره تحویل واحدها را ریزتر کرده است. مسوولان پرند در عین حال در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» وعده دادند به زودی طلسم تحویل پروژه مپسا را بشکنند.

 

 

 

    نظرات