بودجه شهرداری‌تهران انقباضی‌تر شد

بودجه شهرداری‌تهران انقباضی‌تر شد

http://www.bananews.ir/شورای‌شهر تهران دیروز در اولین جلسه بررسی لایحه بودجه ۹۱ شهرداری‌تهران، به انقباضی‌تر شدن بودجه شهرداری رای داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در جلسه غیرعلنی شورای‌شهر، اعضا با تاکید بر اینکه شهرداری‌تهران برای سال آینده باید پروژه‌های نیمه‌تمام در پایتخت را به اتمام برساند، با درآمد ۱۰ هزار و۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۹۱ که در قالب لایحه بودجه به شورا ارائه شده بود مخالفت کردند و ضمن حذف ۱۲۰۰ میلیارد تومان از آن، موافقت خود را با تعیین ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان سقف بودجه سال ۹۱ اعلام کردند.

شهرداری‌تهران در لایحه خود، درآمد بودجه را فقط ۱۰ درصد نسبت به امسال افزایش داده بود اما با تصویب شورای‌شهر، بودجه مصوب ۹۱ نسبت به کل بودجه ۹۰ – شامل بودجه و متمم-هیچ رشدی نکرده است.

بودجه ۹۰ شهرداری‌تهران برابر بود با ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان که دو ماه پیش، متمم یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی به آن اضافه شد و سقف کل بودجه به ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تبدیل شد.

شورا بودجه شهرداری را تعدیل کرد

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی بودجه سال‌ آینده خود، ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش نقدی و ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به بخش غیرنقدی اختصاص داده بود تا به‌این ترتیب منابع درآمدی شهرداری به نسبت سال جاری به نسبت مساوی ۵۰ به ۵۰ در بودجه نقد و غیرنقد در سال آینده برسد اما روز گذشته شورای شهر تهران نظر به تعدیل شدن رقم پیشنهادی بودجه داشت.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران در پایان جلسه غیرعلنی دیروز شورا در ‌این باره اظهار کرد: منابع درآمدی شهرداری تهران در سال ۹۱ به تصویب شورای شهر تهران رسید. بر‌این اساس بودجه شهرداری تهران برای سال‌ آینده در بخش نقدی ۴ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان و در بخش غیرنقدی ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شد که در سر جمع به ۹ هزار و۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

دانشجو در مورد بخش هزینه‌های بودجه شهرداری تصریح کرد: بررسی ردیف‌های هزینه‌ای بودجه سال‌ آینده به جلسات آینده موکول شد اما در سرخطی که به شهرداری تهران ارائه کردیم، تاکید داشتیم تا زمانی که پروژه‌های نیمه تمام شهری به اتمام نرسد هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود.

او افزود: اولویت‌های بودجه شهرداری در سال‌ آینده به دو بخش حمل و نقل عمومی‌و بافت فرسوده اختصاص دارد به نحوی که برنامه‌های گسترده‌ای برای ساماندهی بافت فرسوده در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

پیش‌بینی ظرفیت برای افزایش درآمد شهرداری

دیروز بعد از تصویب منابع درآمدی سال ۹۱ شهرداری تهران در شورای‌شهر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد از پیش‌بینی ظرفیت‌هایی برای افزایش درآمد شهرداری تهران خبر داد و تصریح کرد: با توجه به منابع درآمدی تصویب شده، شورا در قالب یک تبصره ظرفیتی را برای شهرداری تهران تعیین کرد که در صورت تحقق در قالب متمم بودجه هزینه‌هایی برای آن تعریف شود و به‌این ترتیب اگر افزایش درآمدی داشتیم پروژه‌های جدیدی را آغاز کنیم.

مناف‌هاشمی، ‌معاون شهرداری در ادامه به بخش هزینه‌ای بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: از امروز هزینه‌های شهرداری در سال ۹۱ مورد بررسی قرار می‌گیرد که ۵۰ درصد هزینه‌ها نقد و ۵۰ درصد غیر نقد است.

به گفته وی درآمدها هر چه باشد بر اساس آن هزینه‌‌ها بسته می‌شود.

او افزود: بیشتر هزینه‌ها در بحث حمل و نقل عمومی ‌است و بیشترین ماموریت در کارهای عمرانی است.

 

 

    نظرات