پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت آزادراه پل زال-اندیمشک

پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت آزادراه پل زال-اندیمشک

http://www.bananews.ir/

محسن یوسفی مدیر راه و ترابری شهرستان اندیمشک در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه های راه استان خوزستان تقاطع غیر همسطح سه راهی دهلران را از پروژه های مهم این استان اعلام کرد و گفت: این تقاطع در محور شریانی اهواز-اندیمشک و همچنین کریدور شمال-جنوب واقع شده است و محل اتصال مسیرهایی است که به سمت غرب و استان ایلام می رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وی افزود:این محل در گذشته از نقاط حادثه خیز بوده است که تصادفات بسیاری در آن رخ می داد اما احداث این پل به مدت ۳ سال با دهانه ۲۵ متر و اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان میزان تصادفات را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

یوسفی بابیان اینکه مسیر به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته و به زودی به طور رسمی افتتاح می شود، گفت: زمان اجرای پروژه ها وابسته به تخصیص اعتبارات است و اگر تخصیص اعتبار این پروژه در موعد مقرر انجام گرفته بود در مدت یک سال عملیات اجرایی به پایان می رسید.

کمربندی شرقی اندیمشک در مسیر کریدور شمال-جنوب

همچنین کمربندی شرقی اندیمشک که در کریدور شمال-جنوب محل تلاقی محور سد دز، جاده اصلی و خیابانی است که به اندیمشک ختم می شود. این منطقه از نقاط حادثه خیز بوده است و در گذشته برای حل این مشکل، ایمن سازی هایی بصورت مقطعی انجام می گرفت.

بنابراین دولت تصمیم گرفت تا برای حل دائمی این مشکل، تقاطع غیر همسطحی به صورت زیرگذر طراحی کند. این پروژه تاکنون از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردارشده است اما به دلیل اینکه خط لوله آب شرب از مسیر این پروژه عبور می کند سرعت اجرای پروژه کند شده است.

براساس این گزارش ساخت این تقاطع از مردادماه امسال آغاز شده است و با احتساب ایمن سازی های گذشته تاکنون ۳ میلیارد تومان هزینه داشته است.

پل نهم کلان شهر اهواز از دیگر پروژه های مهمی است که با ساخت و تکمیل آن ارتباط ملی راه و کیان پارس در این شهر برقرار می شود. پل نهم بصورت ۲ پل جداگانه و در کنار هم ساخته می شود که طول آن برابر با ۹۸۰ متر تعیین شده است.

برآورد ساخت دو باند رفت و برگشت بر روی پل نهم اهواز به همراه دو تقاطع غیر همسطح و ساخت ۱۰ کیلومتر جاده اصلی حدود ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

ساخت ادامه آزادراه خرم آباد-پل زال

از دیگر پروژه های راهسازی در این استان، ساخت آزادراه خلیج فارس-اهواز-بندر امام خمینی است که در صورت تکمیل آن کل استان خوزستان از شبکه آزادراهی برخودار خواهد شد. در این پروژه ادامه آزادراه خرم آباد-پل زال به اندیمشک می رسد و تکمیل این مسیر نقش ویژه ای در حمل و نقل و کاهش تصادفات دارد.

روزانه از این آزادراه ۲۵۰۰ تانکر عراقی و حدود ۱۵ هزار خودرو سنگین تردد می کند. ابراهیم شیرجانی مدیر راه و ترابری ماهشهر و امیدیه در این خصوص اعلام کرد که پل زال-اندیمشک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین ۴ خطه کردن محور ماهشهر-هندیجان که هم اکنون ۵ کیلومتر از زیرسازی آن انجام شده است از پروژه های دیگر استان خوزستان به شمار می رود. بر این اساس از خروجی ماهشهر تا ۵ کیلومتر بعد زیرسازی و تا ۲٫۵ کیلومتر بعد آسفالت در حال انجام است، همچنین ۱۵ کیلومتر دیگر این محور در حال زیرسازی است.

بدهی ۱۹۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت به پیمانکاران استان

۲۸٫۵ کیلومتر از پروژه ۷۰ کیلومتری چهارخطه سربندرـ آبادان توسط قرارگاه خاتم در سال ۸۸ ساخته شد و به بهره‌برداری رسید اما قرارداد ساخت این مسیر ۲۵ میلیارد تومان بوده است که باید توسط وزارت راه و شرکت نفت تامین شود اما به رغم اینکه وزارت راه سهم خود را به طور کامل پرداخت کرده وزارت نفت هنوز مبلغی را برای این پروژه نپرداخته است.

براین اساس تا پایان سال گذشته وزارت نفت ۱۹۰۰ میلیارد تومان از سهم خود را به مجری پروژه های راهسازی پرداخت نکرده است.

 

 

    نظرات