تصویربرداری راداری لیزری از مناطق وقوع زلزله

تصویربرداری راداری لیزری از مناطق وقوع زلزله

http://www.bananews.ir/تیمی بین المللی از دانشمندان تصویری راداری لیزری از منطقه ای در نزدیکی نقطه وقوع زلزله ۷٫۲ ریشتری در مکزیک ارائه کرده اند که می تواند اطلاعات دقیقی را از تغییرات ایجاد شده در سطح زمین تحت تاثیر زمین لرزه ارائه کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این شیوه عکسبرداری می تواند تغییرات سطحی را به دقت چند سانتیمتر ردیابی کند و دیدگاهی بی نظیر را درباره چگونگی تغییر ساختار زمین تحت تاثیر زمین لرزه ارائه کند.

تکنیک ردیابی و محدوده یابی نور یا LiDAR شامل جریانی از پالسهای لیزری بر روی زمین است و می تواند جزئیات دقیقی را از سطح زمین و تغییرات آن در اختیار دانشمندان قرار دهد.

در این تصویر رنگ آبی نشان دهنده مناطقی است که پس از زلزله به سمت پایین حرکت کرده اند و رنگ قرمز حرکات رو به بالا در سطح زمین را نشان می دهد

به گفته دانشمندان با استفاده از این تکنیک می توان به واسطه مطالعه بر روی گسستهای گسلی جدید اطلاعات زیادی را درباره چگونگی عملکرد زمین لرزه ها به دست آورد و با مقایسه تصاویر قبل و بعد از زمین لرزه تغییرات ایجاد شده در گسلها را دریافت.

بر اساس گزارش بی بی سی، دانشمندان توانسته اند با کمک این تکنیک عکسبرداری جدید در کمتر از سه روز منطقه ای به وسعت ۱۴۰ مایل مربع را مورد اسکن لیزری دقیق قرار دهند. این اسکنها نشان می دهند که چگونه مجموعه چند گسل کوچک منجر به وقوع زمین لرزه های بزرگ می شوند.

 

 

    نظرات