تمهیدات ویژه راه‌آهن برای ایام عید

تمهیدات ویژه راه‌آهن برای ایام عید

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آماده‌سازی ناوگان ریلی کشور برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران اظهار کرد: طرح نوروزی راه‌آهن برای جابه‌جایی مسافر در ایام نوروز از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب‌محمدی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای ایام نوروز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز ظرفیت اضافه‌ای تعریف می‌شود و حداکثر ظرفیت قطارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صاحب‌محمدی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت‌های قطار قطعی نشده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما این است که پیش‌فروش را طوری تنظیم کنیم که مردم بیشتری بتوانند از قطارها استفاده کنند، به همین دلیل در حال بررسی این موضوع هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در ایام نوروز آماده‌باش عمومی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت تا مسافران نوروزی با کیفیت بیشتر و کمیت بالاتر جابه‌جا شوند.

آماده‌سازی ناوگان و تجهیزات ریلی برای نوروز امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از حدود چهار ماه قبل از ایام نوروز در سیستم حمل و نقل ریلی کمیته‌ای تشکیل می‌شود و در مورد ارائه خدمات مطلوب به مسافران تمامی موارد مدنظر قرار می‌گیرد.

صاحب‌محمدی ضمن تأکید بر اینکه به مردم قول می‌دهیم بهترین خدمات را در ایام نوروز به آنها ارائه دهیم، ادامه داد: هم‌اکنون دستورالعمل‌های لازم در این جلسات تهیه شده و ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به بازسازی ایستگاه‌ها برای ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: در این راستا خطوط ریلی مختلف توسط کمیسیون عالی راه‌آهن بازدید شده و اطمینان حاصل می‌شود که تمامی پل‌ها، تونل‌ها، خطوط و ایستگاه‌ها آمادگی ارائه سرویس‌های لازم از لحاظ فنی و خدماتی را دارند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه میزان ظرفیت‌های جدید و کیفی‌سازی ایستگاه‌ها از مواردی است که تا قبل از ایام نوروز انجام می‌شود، گفت: همچنین تعداد قطار برای این ایام تعریف می‌شود و سیستم فروش بلیت مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: چک‌لیست‌هایی وجود دارد که تمامی موارد در آن ذکر شده است و از طریق ادارات کل مناطق طی این چهارماه مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

نصب آسانسور در راه‌آهن تهران برای سهولت دسترسی ‌ به طبقه دوم ایستگاه

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه درحال حاضر بازرسی‌ها در حال اتمام است، یادآور شد: در ایستگاه راه‌آهن تهران نیز که بیشترین حجم جابه‌جایی وجود دارد ‌از گذشته اقدامات مناسبی انجام شده است؛ در این راستا بهسازی سکوها، ایجاد رمپ‌های برقی، بهسازی پل‌های برقی، افزایش خدمات ایستگاهی انجام شد، همچنین در سال جاری برای دسترسی به طبقه دوم ایستگاه راه‌آهن که تاکنون راه دسترسی پله بود، نصب آسانسور انجام شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با وجود ازدحامی که در ایستگاه راه‌آهن تهران وجود دارد اما مردم از طبقه دوم استفاده نمی‌کردند، در این راستا دو دستگاه آسانسور طراحی شده است که تا ایام نوروز در ایستگاه تهران نصب می‌شود تا فشاری که از لحاظ ازدحام مسافر در طبقه هم‌کف است به طبقه دوم منتقل شده و تقسیم شود.

افزایش دو سکو به سکو‌های مسافری راه‌آهن تهران

صاحب‌محمدی با بیان اینکه برای ایام نوروز امکانات داخل ایستگاه دوباره مورد بازسازی قرار می‌گیرد، گفت: برای نوروز ۹۱ دو سکو به سکوهای فنی ایستگاه تهران اضافه می‌شود و جمعا با اضافه کردن دو سکو، هفت سکوی سوار کردن مسافر در ایستگاه تهران خواهیم داشت که همگی مسقف هستند و بدین ترتیب امکان اعزام و قبول ۱۴ خط قطار فراهم خواهد شد.

زیباسازی محوطه بیرونی ایستگاه برای نوروز ۹۱

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین طرح مناسب‌سازی محوطه بیرونی ایستگاه راه‌آهن تهران برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است که به صورت ضربتی اجرا شده و تا پایان اسفندماه به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین طرح اساسی زیباسازی محوطه بیرونی ایستگاه تهران پس از پیک نوروزی آغاز خواهد شد که در شمایل یک طرح شهری کاملا فنی، با نورپردازی مناسب و آب‌نماهای زیبا در داخل محوطه ورودی ایستگاه اجرا می‌شود.

تجهیز تلویزیون‌های ایستگاه راه‌آهن تهران به گیرنده دیجیتال

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تا ایام نوروز تلویزیون‌ها و مانیتور‌های ایستگاه راه‌آهن تهران به سیستم گیرنده دیجیتال مجهز خواهد شد و مسافران قادر خواهند بود در این ایستگاه همه شبکه‌های دیجیتال را مشاهده کنند ضمن آنکه امکان دسترسی به کنترل این تلویزیون‌ها برای مسافران وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این موضوع برای نخستین‌بار در ایستگاه تهران به صورت آزمایشی اجرا شده است و سپس در ایستگاه‌های دیگر نیز تا ایام نوروز توسعه خواهد یافت.

 

 

    نظرات