نماد مسکن مهر در فرابورس برای افزایش نرخ سود امروز متوقف شد

نماد مسکن مهر در فرابورس برای افزایش نرخ سود امروز متوقف شد

http://www.bananews.ir/مدیر بازار فرابورس از عرضه شرکت اصل ۴۴ برق کرمان در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: نماد همه اوراق مشارکت به جز ماهان ۲ بسته همچنان بسته است و در انتظار اعلام نرخ‌های جدید هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) امیر امونی در گفت‌وگو با فارس در خصوص افزایش نرخ اوراق مشارکت در فرابورس اظهار داشت: با توجه به اینکه مدتی پیش نماد اوراق مشارکت به منظور اعلام نظر ناشران برای افزایش نرخ سود بسته شده بود، چهارشنبه هفته گذشته نماد اوراق مشارکت ماهان ۲ باز شد که بر اساس آن نرخ سود آن به ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی با بییان اینکه نماد اوراق ماهان یک نیز به ۲۰ درصد افزایش یافته و در هفته جاری نماد آن با اعمال تغییرات باز می‌شود، گفت: نماد سایر اوراق از جمله بوتان، نارنجستان، پالایشگاه نفت تهران و غیره بسته است و منتظر اعلام نرخ سود جدید آنها هستیم.

به گفته مدیر بازار فرابورس، نرخ بازخرید اوراق ماهان ۱ و ۲ همان ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه نماد مسکن مهر پیش از این باز بود ولی امروز به درخواست ناشر برای افزایش نرخ سود بسته شد، بیان کرد:‌ در خصوص افزایش سقف خرید اوراق مشارکت خرید مسکن به فرابورس اعلام نشده است.

همچنین، احتمالا نرخ اورق مسکن مهر نیز ۲۰ درصد خواهد شد ولی نرخ بازخرید آن ۱۸ درصد خواهد بود در حالی که وقتی نرخ سود این اوراق ۱۷ درصد بود نرخ بازخرید نیم درصد کمتر بود. البته این نرخ‌ها هنوز قطعی نشده است.

*چهار عرضه اولیه و یک عرضه بلوکی در هفته گذشته

مدیر بازار فرابورس درخصوص عرضه‌هایی که در فرابورس برای دهه فجر انجام شد، تصریح کرد: طی این مدت چهار عرضه اولیه برای شرکت‌های قند شیروان، صنعتی مینو، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی دهدشت انجام شد. همچنین یک عرضه بلوکی پتروشیمی کاویان نیز رو میز فروش قرار گرفت.

دو شرکت زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران توربین جنوب و پشتیبانی نفت نیز عرضه شد ولی خریداری نداشت.

*عرضه بلوکی برق کرمان در اوایل هفته آینده

هامونی از عرضه بلوکی برق کرمان در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت:‌ ارزش این بلوک صد درصدی ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که به عنوان شرکت اصل ۴۴ از سوی سازمان خصوصی‌سازی عرضه می‌شود.

 

    نظرات