اختصاص ۱2۰۰ میلیارد ریال اعتبار فاینانس برای تکمیل سد عمارت و تصفیه‌خانه آب شرب تازه‌کند در اردبیل

اختصاص ۱2۰۰ میلیارد ریال اعتبار فاینانس برای تکمیل سد عمارت و تصفیه‌خانه آب شرب تازه‌کند در اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "پرویز فتاح" رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان روز پنجشنبه در این جلسه با ابراز رضایت از پیشرفت و انجام مراحل پایانی تکمیل سد مخزنی عمارت در شهرستان انگوت به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل و پیمانکاری شرکت ملی ساختمان (وابسته به بنیاد مستضعفان و جانبازان)، از تخصیص و آمادگی این بنیاد برای تامین کامل اعتبار مالی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی فاینانس داخلی برای تکمیل سد عمارت خبر داد .
"اکبر بهنامجو" استاندار اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: روند احداث سد مخزنی عمارت در سال‌های اخیر با تدابیر شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و همت مهندسان و متخصصان بخش آب استان به خوبی پیش رفته و امیدواریم با بهره‌برداری از آن شاهد تامین آب مردم منطقه باشیم .
"علی نیکزاد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به انتظارات مردم منطقه از مسئولان خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره برداری سد عمارت موجب تامین آب بخش‌های مختلف مصرف در منطقه خواهد شد و این اقدام هم اکنون با همت شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در حال انجام است و همه ما باید برای تحقق این هدف مهم و اختصاص اعتبار مالی لازم کمک کنیم .
"ولی اسماعیلی" نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خواستار تسریع بنیاد مستضعفان در تامین منابع مالی لازم برای تکمیل سد عمارت شد و افزود: برای بهره‌برداری از منابع آبی منطقه باید مراحل تکمیلی این سد شتاب بگیرد تا با بهره برداری از آن تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی محقق شود .
"عباس جنگی مرنی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند احداث سد مخزنی عمارت و برنامه‌ریزی برای تکمیل این سد گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای تامین مالی سد عمارت، تلاش‌های خود را به‌کار بسته است .
وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی سد عمارت تصریح کرد: برای تکمیل ۵ درصد باقی مانده سد برنامه‌ریزی لازم بعمل آمده و بنیاد مستضعفان و جانبازان با تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی فاینانس داخلی برای این سد، کمک موثری برای اتمام احداث سد عمارت می‌کند .
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل همچنین با ارائه گزارشی از آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه آب شرب تازه کند انگوت گفت: سد تازه کند انگوت با ظرفیت حدود ۸ میلیون مترمکعب در چند ماه اخیر به بهره‌برداری رسیده و به دنبال آن با ابلاغ مالی اولیه، احداث تصفیه‌خانه آب شرب تازه کند انگوت را شروع کرده است و با تامین اعتبار مالی مورد نیاز، می‌تواند این تصفیه‌خانه را برای جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر در افق طرح اجرا و به بهره برداری برساند و مشارکت مالی بنیاد مستضعفان و جانبازان و سایر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح، می‌تواند در محرومیت زدایی منطقه موثر باشد .
گفتنی است، پس از بازدید مسئولان از جبهه‌های کاری مختلف در کارگاه سد مخزنی عمارت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار فاینانس داخلی برای تکمیل طرح سد عمارت و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی جدید برای احداث طرح تصفیه‌خانه آب شرب تازه کند اختصاص یافت‌ .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات