بهره‌گیری نیروگاه‌ها از تمامی ظرفیت‌ ممکن برای تولید برق در زمستان

بهره‌گیری نیروگاه‌ها از تمامی ظرفیت‌ ممکن برای تولید برق در زمستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ در نشستی که صبح امروز با حضور مدیران عامل شرکت‌های مدیریت تولید برق و مدیران ارشد شرکت برق حرارتی برگزار شد،‌ نحوه تامین برق پایدار در زمستان 1400 و الزامات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی در این جلسه که به صورت حضوری در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد، بر انجام به‌موقع تعمیرات نیروگاهی واحدها به میزان 104 هزار مگاوات تاکید کرد و گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته 711 پروژه تعمیرات اساسی واحدهای بخاری و گازی،‌ مسیر داغ و اتاق احتراق و تعمیرات دوره ای به منظور افزایش ‌آمادگی این واحدها برای زمان اوج مصرف تابستان سال‌آینده اجرا خواهد شد.
محسن طرزطلب افزود: مقرر شده است تا برنامه تعمیرات واحدهای نیروگاهی به صورت هفتگی توسط معاونت راهبری تولید رصد و احصا شود.
وی با تاکید بر اجرای به‌موقع برنامه زمان‌بندی تعمیرات واحدهای نیروگاهی و جلوگیری از هرگونه تاخیر در اجرا و اتمام آن، اظهار داشت: مقرر شده تا تعمیرات تمامی واحدهای نیروگاه‌هایی که امکان استفاده از سوخت مازوت را داشته و یا دارای واحدهای سیکل ترکیبی راندمان بالا هستند، قبل از آذرماه به اتمام برسد تا در زمستان 1400 بتوانند با سرعت وارد مدار شوند.
طرزطلب از تلاش همزمان وزارت نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه‌ها در فصل زمستان خبر داد و گفت: نیروگاه‌ها باید از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تولید برق و جلوگیری از خاموشی در زمستان استفاده کنند.
در ادامه این جلسه،‌ معاونان شرکت برق حرارتی به ارایه برنامه‌های تامین برق پایدار زمستان 1400 پرداختند و به چالش‌ها و پرسش‌های موجود در این زمینه پاسخ دادند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات