اجرای 3 پروژه برای رفع تنش آبی روستاها و شهرهای سیریک هرمزگان/ کیفیت آب تولیدی در این شهرستان کاملاً استاندارد است

اجرای 3 پروژه برای رفع تنش آبی روستاها و شهرهای سیریک هرمزگان/ کیفیت آب تولیدی در این شهرستان کاملاً استاندارد است

به ‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امین قصمی" در خصوص وضعیت آب شهرستان سیریک، اظهار کرد: در منطقه شرق هرمزگان از میناب تا منتهی الیه شهرستان جاسک هیچ منبع آب شیرین و پایداری وجود ندارد. بافت زمین این منطقه و همجواری با ساحل سبب شده است که این اتفاق روی دهد.
وی افزود: از این رو شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای رفع تنش آبی روستاها و شهرهای سیریک سه پروژه به صورت همزمان در دستور کار خود قرار داده که اتمام آن بخش عمده‌ای از نیاز شهرستان سیریک را پوشش و تنش‌های موجود را کاهش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل احداث خط انتقال از میناب به بخش بمانی به طول ۳۵ کیلومتر و احداث آب شیرین‌کن زیارت به ظرفیت سه هزار متر مکعب با قابلیت افزایش ظرفیت است که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دی ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: پروژه بهسازی و بازسازی آب‌شیرین‌کن سیریک برای افزایش ظرفیت نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است که این کار آغاز شده و اواخر شهریور ظرفیت تولید آن به میزان ۶۰۰ متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا کرده و تا دی ماه نیز ظرفیت این آب شیرین‌کن به بیش از ۲۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.
قصمی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل محدودیت منابع، نظام توزیع و نوبت بندی آب در روستاهایی که در انتهای خط انتقال قرار دارند در دستور کار است. در همین راستا، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای رفع کمبود و تامین نیازهای ساکنان این روستاها تأمین آب با تانکرهای آبرسانی سیار نیز در دستور کار خود قرار داده که در حال حاضر سه دستگاه تانکر در شهرستان برای آبرسانی سیار به روستاهای دارای تنش اختصاص یافته که به‌صورت منظم در حال آبرسانی هستند.
وی در پایان با اشاره به کیفیت آب نیز ادامه داد: آب تولیدی چاه‌ها و آب شیرین‌کن‌های تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب در شهرستان سیریک کاملاً استاندارد بوده و به صورت مرتب پایش و از لحاظ کیفی توسط آزمایشگاه کنترل می‌شود. ضمن اینکه آب شبکه توزیع و تانکرهای آبرسانی سیار آبفا کاملا شیرین، قابل شرب و دارای استاندارد بهداشتی است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات