افزایش ناوگان در مسیر تهران ـ مشهد

افزایش ناوگان در مسیر تهران ـ مشهد

http://www.bananews.ir/معاون امور مسافری راه‌آهن از روش جدید تعیین تعرفه قطارهای بخش خصوصی در سال آینده خبر داد و گفت: میزان رضایت مردم ملاک تعیین تعرفه‌ها خواهد بود و قطارهای شرکت‌هایی که خدمات آنها کاهش یابد حذف می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منصورعرب‌یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که ایام پیک سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند‌ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۱ ادامه دارد، اظهار کرد: در سال گذشته پیش بینی کردیم که یک میلیون و ۷۱۲ هزار مسافر با استفاده از حمل ونقل ریلی جابه‌جا شوند اما میزان جابه‌جایی‌ها تقریبا ۲۰۰ هزار نفر بیش از رقم پیش بینی شده بود.

وی با بیان این‌که در سال جاری نیز با ورود ناوگان جدید سعی داریم میزان جابه‌جایی‌ها به دو میلیون برسد گفت: اگر ۸۶ دستگاه واگن تا قبل از سفرهای نوروزی به ناوگان موجود افزوده شود، امکان تحقق این رقم فراهم می‌شود.

معاون امور مسافری راه‌آهن به ورود ۸۶ دستگاه واگن دو طبقه اشاره و اضافه کرد: ۵۰ دستگاه واگن دو طبقه و ۳۹ دستگاه چهار تخته خواهد بود.

یارمحمدی با بیان این‌که این واگن‌ها در مسیرهای پرتردد مانند تهران – مشهد به کار گرفته می‌شوند، خاطرنشان کرد: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی راه‌آهن نمی‌تواند اقدام به خرید واگن کند و این امر باید توسط بخش خصوصی انجام شود همان طور که ۸۶ دستگاه واگن نیز توسط بخش خصوصی وارد شده‌اند و اگر براساس برنامه‌ها پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها انجام شود، این امر سرعت می‌گیرد.

معاون امور مسافری راه‌آهن به ضرورت ارتقا سطح خدمات اشاره و تصریح کرد: پس از رعایت ایمنی، ارتقا خدمات و رعایت بهداشت و همچنین برخورد مناسب ماموران قطار با مسافران از مواردی است که به شرکت‌های مالک (بخش خصوصی) توصیه شده است.

وی گفت: فرم‌های نظرسنجی برای اولین‌بار تهیه شده که در قطارها توزیع می‌شود و در سال آینده تعیین تعرفه شرکت‌ها براساس آن‌ها انجام می‌شود.

یارمحمدی افزود: به رغم این‌که علاقمند به حذف قطارها از سیستم نیستیم، اما اگر قطاری خدماتش کاهش یابد و مورد رضایت مردم نباشد حتما آن را حذف می‌کنیم.

وی به حذف دو رام قطار در مسیرهای تهران – مشهد و یزد – تهران در پی نارضایتی مردم اشاره و تصریح کرد: در ایام نوروز کلیه امکانات راه‌آهن برای ارائه خدمات به مردم بسیج می‌شود.

 

 

    نظرات