ایجاد درآمد پایدار و رونق کسب و کارهای اینترنتی با بهره برداری از پروژه فیبرنوری شهرداری ارومیه/ دکل های مخابراتی با مجوز شهرداری باید نصب و راه اندازی شود

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت:دکل های مخابراتی با مجوز شهرداری باید نصب و راه اندازی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور در جلسه هفتگی کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن ارائه گزارشی از پروژه فیبرنوری گفت: اجرای شبکه اختصاصی فیبر نوری شهرداری ارومیه با مشارکت بخش خصوصی یکی از پروژه های فاخر و موفق شهرداری ارومیه است.

وی افزود: ایجاد پروژه فیبر نوری به طول تقریبی ۷۲ کیلومتر با هدف ایجاد زیرساخت پایدار با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام گرفت که زیرساخت های لازم برای اجرای سیاست های شهر هوشمند را فراهم کرده و از لحاظ فیبرنوری نیز زیرساخت لازم تا 50 سال آینده ارومیه را تصمین می کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: از مهمترین اهداف این سازمان ایجاد درآمد پایدار از طریق جذب سرمایه گذاران برای استفاده از ظرفیت های فیبرنوری اختصاصی شهرداری است.

وی تصریح کرد: پروژه فیبر نوری از پهنای باند و سرعت قابل قبولی برخوردار بوده و محدودیت قبلی را نداریم و در حال حاضر بسیاری از اماکن شهرداری ارومیه به آن متصل شده است.

اسدپور ادامه داد: در تلاشیم با جذب سرمایه گذار فاز دوم پروژه فیبر نوری را در مناطق و خیابانهایی که زیر پوشش قرار ندارد، برنامه ریزی و به مرحله اجرا درآوریم و احتمالا تا 70 کیلومتر و یا بیشتر به مسیر فعلی اضافه شود.

وی گفت: ایجاد درآمد پایدار، رونق کسب و کارهای اینترنتی، پیاده سازی زیرساخت اصلی تحقق شهر هوشمند ارومیه ، امکان اتصال پایدار و کاملا امن ساختمان شهرداری از طریق خطوط فوق پر سرعت ، یکپارچه سازی و اتصال اماکن شهرداری، صرفه جویی در هزینه و کاهش هزینه های سنگین از بابت اجاره سالانه فیبر نوری مخابرات و امکان ایجاد مرکز کنترل ترافیک شهر و امکان واگذاری مسیر بصورت پهنای باند از مهمترین مزایای پروژه فیبر نوری شهرداری است.

اسدپور ارومیه را جز پنج شهر پایلوت در موضوع شهر هوشمند عنوان کرد و ادامه داد: با ایجاد زیرساخت فیبرنوری شهرداری ارومیه امکان ارائه خدمات اینترنت پرسرعت 5G در سطح شهر امکانپذیر شده است.

وی تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که شبکه فیبرنوری اختصاصی شهرداری زیرساخت آن محسوب می شود، موضوع راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری ارومیه است که این امکان را به وجود آورده ایم تا هم دوربین های کنترل سرعت نصب و هم کنترل هوشمند ترافیک را در سطح شهر شاهد باشیم و این موضوع نیازمند حمایت و اجرایی شدن مصوبات قبلی شورا است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به دکل های مخابراتی سطح شهر نیز خاطرنشان کرد: دکل های مخابراتی با مجوز سازمان فاوا نصب و راه اندازی می شود و در این خصوص تمامی جوانب از جمله سلامتی جسمی و روانی شهروندان را نیز مدنظر قرار می دهیم اما متاسفانه در این موضوع همراه اول همکاری لازمه را با شهرداری ارومیه انجام نمی دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات