ایران و پاکستان ناوگان دریایی مشترک تشکیل می‌دهند

ایران و پاکستان ناوگان دریایی مشترک تشکیل می‌دهند

http://www.bananews.ir/روزنامه پاکستانی داون اعلام کرد ایران و پاکستان با هدف تسهیلات مبادلات بین دو کشور قصد دارند یک ناوگان تجاری مشترک برای تردد مستقیم بین بنادر دو کشور تشکیل دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روزنامه پاکستانی داون، سرکنسول ایران در کویته پاکستان گفت، دولت ایران در حال بررسی پیشنهاد ایجاد ناوگان تجاری مشترک حمل و نقل دریایی با پاکستان برای تردد مستقیم بین بنادر دو کشور است.

وی همچنین گفت که مقامات ایران و پاکستان در حال مذاکره در خصوص تصمیم گیری در مورد انعقاد پیمان تسهیل سیستم حمل و نقل بین دو کشور هستند.

بر اساس این گزارش پیشنهاد ایجاد ناوگان حمل و نقل دریایی مشترک اخیرا در سفر ذوالفقار علی بوتو، وزیر سوخت، نیرو و منابع طبیعی پاکستان به تهران با مقامات ایرانی به بحث گذاشته شده است.

سرکنسول ایران در کویته، در پاسخ به سوالی در خصوص طرح ایجاد فدراسیون ایران، افغانستان و پاکستان، این موضوع را پیشنهادی معقول خواند. وی گفت، مردم این کشورها دارای مشترکات مذهبی و فرهنگی هستند، بعلاوه دارای محیط جغرافیایی مناسبی برای ایجاد چنین اتحادی می باشند.

وی افزود، اگر بخواهیم این طرح را رنگ واقعیت ببخشیم، این فدراسیون نیرویی خواهد بود که در امور بین المللی روی آن حساب خواهد شد و یک موقعیت اقتصادی برای مردم این کشورها خواهد بود.

 

    نظرات