صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تامین خدمات شهری به اراضی زراعی، غیرقانونی است

صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تامین خدمات شهری به اراضی زراعی، غیرقانونی است

http://www.bananews.ir/درپی انتشار گزارشی با موضوع قطعی برق ساکنان کوی کاظمیه ساوه در سایت (ایسنا) با عنوان «۵۰۰ خانوار ساوه‌ای ‌٧ روز است که برق ندارند»، دادستان ساوه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت الله درودگر اظهار کرد: متاسفانه در گذشته افرادی سودجو در این منطقه مبادرت به تفکیک غیر قانونی و فروش زمین‌ها با کاربری زراعی در قطعات کوچک کرده‌اند و در حال حاضر این زمین‌ها مطابق با ضوابط شهرسازی و طرح تفضیلی شرایط اخذ پروانه ساختمانی را ندارند که این امر موجب ساخت و ساز غیرمجاز می شود.

وی بیان کرد: متأسفانه در منطقه یاد شده در گزارش خبری منتشر شده نیز مالکان ساختمان‌ها به همین شکل مبادرت به خرید زمین کرده و خارج از ضوابط و مقررات اقدام به ساخت واحد مسکونی کرده‌اند.

این مسوول قضایی اظهارکرد: ساکنان این منطقه پس از احداث غیر قانونی واحد مسکونی اقدام به انشعاب غیرمجاز برق کردند که اداره برق شهرستان در اقدامی قانونی نسبت به کنترل و جمع‌آوری برق غیرمجاز برای احقاق حقوق بیت‌المال و مدیریت توزیع مطمئن و پایدار برق، در دستور کار خود قرار داده است.

درودگر با استناد به ماده ‌٨ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تصریح کرد: برابر ماده ‌٨ قانون مذکور (الحاقی ‌١/ ‌٨/ ‌١٣٨۵) صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تأمین و واگذاری خدمات و تاسیسات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن از سوی دستگاه‌های ذیربط در اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع ماده (‌١) این قانون توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاوری، مسکن و شهرسازی، استانداری‌ها و شهرداری‌ها و سایر مراجع ذی ربط صرفاًٌ پس از تائید کمیسیون تبصره (‌١) ماده (‌١) این قانون مبنی بر ضرورت تغییر کاربری مجاز خواهد بود و متخلف از این ماده برابر مقررات ماده (‌٣) این قانون مجازات خواهد شد.

دادستان ساوه هم‌چنین از نظارت جدی بر ساخت و سازهای منطقه خبرداد و تاکید کرد: این مورد با جدیت از سوی مسوولان ذیربط پیگیری می‌شود و به محض مشاهده نیز طبق قانون برخورد می شود.

وی در پایان با تأکید بر مقابله شدید با ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه، اظهار امیدواری کرد در سال جاری شاهد ساخت و ساز ساختمان غیر اصولی و غیر مهندسی در این منطقه نباشیم.

 

 

    نظرات