ایستگاه مترو تجریش هفته آینده به بهره برداری می رسد

ایستگاه مترو تجریش هفته آینده به بهره برداری می رسد

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه از افتتاح ایستگاه مترو تجریش در روز ۳۰ بهمن ماه خبر داد گفت: ایستگاه مترو تجریش بزرگترین ایستگاه زیر زمینی مترو در خاورمیانه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هابیل درویش با بیان این که با بهره برداری از ایستگاه متروی تجریش شمالی ترین نقطه شهر به جنوبی ترین نقطه آن متصل می شود،گفت:با بهره برداری از این ایستگاه، طول خط ۱ مترو تهران از میدان تجریش تا کهریزک به ۳۹ کیلومتر می رسد.

درویش ادامه داد: ایستگاه مترو تجریش بزرگترین ایستگاه زیر زمینی مترو در خاورمیانه است که برای این ایستگاه نصب ۳۰ دستگاه پله برقی پیش بینی شده که تا کنون ۱۶ دستگاه آن نصب شده است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: مقدار خاکبرداری در عملیات اجرایی احداث ایستگاه تجریش ۲۴۰ هزار متر مکعب ، مقدار آرماتوربندی این ایستگاه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن و بتن ریزی آن نیز ۹۶ هزار متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه طول سکو و سالن تهیه بلیت این ایستگاه حدود ۲۴۰ متر و طول ریل نصب شده حدود ۶/۶ کیلومتر است گفت: پیش بینی می شود این ایستگاه به یکی از پرتردد ترین ایستگاه های مترو در تهران تبدیل شود و بتواند حجم قابل توجهی از سفرهای شهری را تحت پوشش قرار دهد.

 

 

    نظرات