مصرف بهینه و تغییر سبک زندگی از راه‌های مهم  مدیریت منابع آب در گلستان است/ لزوم انسداد ۱۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز آب در استان

مصرف بهینه و تغییر سبک زندگی از راه‌های مهم مدیریت منابع آب در گلستان است/ لزوم انسداد ۱۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز آب در استان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هادی حق شناس" در مراسم رونمایی از شخصیت "بی بی ناهید" به عنوان محافظ آب، در شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: عناصر حیاتی آب، هوا و خاک هر سه در معرض تهدید هستند و اگر روند تولید گازهای گلخانه‌ای به همین منوال پیش برود در 80 سال آینده کره گرم و سوزانی خواهیم داشت و باید منتظر حوادث هولناکی همچون سیل آلمان و آتش ‌سوزی‌های گسترده آمریکا، در کل جهان باشیم.
حق شناس با بیان اینکه میزان مصرف گاز، آب و برق هر سال بیشتر می‌شود و هیچ قیدی برای مصرف نداریم، گفت: حتی اگر با کمبود منابع و تولید نیز رو به رو نباشیم با عوارض ناشی از مصرف و گازهای گلخانه ای چه باید بکنیم.
استاندار گلستان گفت: بارندگی سال آبی گذشته در استان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و سطح زمین استان از بندرگز تا مینودشت نشست کرده است.
حق شناس ادامه داد:  باید با سرعت بیشتری بیش از ۱۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز استان مسدود شود تا بتوانیم به درستی منابع آبی را مدیریت کنیم.
وی تاکید کرد: نیاکان ما در سده‌های پیش با ایجاد قنات‌ها بهترین روش مدیریت آب را داشته‌اند و امروز نیز مصرف بهینه، موثرترین راه مدیریت منابع آبی است.
وی افزود: اگر روند توجه به تولید بدون در نظر گرفتن عوارض جانبی ادامه داشته باشد، یقیناً با مشکل مواجه خواهیم شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات