400 کیلومتر از شبکه سیمی برق کهگیلویه و بویراحمد به کابلی تبدیل می‌شود

400 کیلومتر از شبکه سیمی برق کهگیلویه و بویراحمد به کابلی تبدیل می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمال معتمدی زاده" در حاشیه نشست بررسی اجرای بزرگترین پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی برق به کابلی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: اجرای 400 کیلومتر تبدیل شبکه‌های سیمی برق به کابلی در مناطق مختلف استان به‌زودی شروع و برای اولین بار در چنین حجم وسیعی شاهد احداث فنی‌ترین شبکه‌های برق در روستاها و شهرها خواهیم بود.
وی اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه حیاتی برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را 150 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی عوارض برق و اختصاصی شرکت توانیر (بند ج تبصره شش) عنوان و خاطرنشان کرد: از مجموع 400 کیلومتر شبکه‌های برقی که قرار است کابلی شود 250 کیلومتر در شهرها و مابقی در روستاهای استان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 550 دستگاه ترانسفورماتور جدید نیز در کنار احداث صدها اصله برق در زمان اجرای پروژه عملیاتی می‌شود.
معتمدی زاده، از وارد مدار شدن حدود 65 هزار کیلوولت آمپر انرژی جدید به شبکه‌های برق استان در زمان اجرای این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد روستاهایی که از نعمت شبکه‌های نوین برق برخوردار خواهند شد 300 روستا با بیش از هفت هزار خانوار است.
وی، توسعه و احداث، اصلاح و بهینه سازی، کاهش نرخ تلفات انرژی، رفع نوسانات برقی، رفع ناپایداری‌های برق، تامین برق پایدار و ارتقای رضایتمندی مشترکان را از مهمترین اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات