مقابله با زلزله تهران نیازمند تدبیر است

مقابله با زلزله تهران نیازمند تدبیر است

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت آمادگی مقابله با سوانح طبیعی به ویژه زلزله گفت: غلبه بر مخاطره لرزه‌خیزی شهر تهران نیازمند تدبیر و اجرای مجموعه‌ای از تمهیدات قبل از وقوع زمین‌لرزه است.

یه گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامعلی حداد عادل افزود: از قدیم حکما گفته‌اند که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و این نکته‌ای عقلانی است و در مورد خطر زلزله تهران نیز نباید این مخاطره به دست فراموشی سپرده شود.

وی گفت: اگر صرفاً منتظر بمانیم تا زلزله بیاید و آن وقت وارد عمل شویم ، زمان اجرای طرح‌های پیشگیری و آمادگی را از دست داده‌ایم و برای جبران خسارت دیر خواهد شد. بنابراین باید قبل از وقوع هر نوع حادثه از جمله زلزله احتمالی تهران تدبیر کنیم تا تلفات و خسارت کمتر شود.

وی گفت: زلزله تهران قبل از اینکه مسئله‌ای فردی باشد، مسئله‌ای ملی است و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید به ابعاد کلان این موضوع و پیامد های آن در بعد ملی توجه داشته باشند.

حداد عادل همچنین پیش از این بازدید در گردهمایی سالانه اعضای کانون دانش‌آموختگان ژاپن(مونبوکاگاکوشو) که در سالن آمفی‌تئاتر این سازمان و با حضورجمعی از اعضای این کانون برگزار شد، به شاخص های ارزشمند فرهنگ مردم ژاپن از جمله نظم، کار تیمی، پشتکار، راستگویی، سخت‌کوشی و توجه به حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: دانش‌آموختگان ایرانی در کشور ژاپن باید از نکات ارزشمند فرهنگ ژاپن بهره‌برداری نمایند و این آموزه‌های مثبت را بکار گیرند و در ترویج آن بکوشند.

وی تاکید کرد که باید نکات ارزشمند فرهنگ ژاپن شناسایی شود.

همچنین محسن نادی قائم مقام سازمان در این گردهمایی به تاریخچه برنامه‌های پیشگیری و آمادگی در برابر زلزله در دهه‌های اخیر به ویژه بعد از وقوع زلزله بم اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندی و گستردگی فعالیت شهرداری تهران، قانونگذار در تهران، مدیریت بحران را به شهردار تهران سپرده است و این سازمان بعنوان بازوی شهردار تهران در مدیریت بحران، طرح‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای را در بخش‌های قبل، حین و بعد از وقوع بحران پیش‌بینی و اجرا کرده است.

 

    نظرات