افتتاح ۱۹ بندر کوچک چند منظوره در استانهای جنوبی

افتتاح ۱۹ بندر کوچک چند منظوره در استانهای جنوبی

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح ۱۹ بندر کوچک چند منظوره در استانهای جنوبی کشور در سالجاری خبر داد و گفت: حدود ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه در بندر شهید رجایی آماده افتتاح است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عطاءالله صدر در گفتگو با مهر با اشاره به افتتاح پروژه های بنادر در کشور، اظهار داشت: حدود ۱۰۵ میلیارد تومان پروژه در بندر بوشهر به بهره برداری رسیده و هم اکنون در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان پروژه در بندر شهید رجایی آماده افتتاح است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: این پروژه ها عمدتا مربوط به سرمایه گذاری، محوطه سازی و بندری بوده است که با حضور مسئولان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: امسال ۱۹ بندر کوچک چندمنظوره در استانهای جنوبی کشور به بهره برداری می رسند، همچنین بندر شادگان در استان خوزستان هم به تازگی ساخته شده است که به زودی افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا اغلب بنادر درحال توسعه هستند، بیان کرد: ظرفیت بنادر ما حدود ۱۶۵ میلیون تن در سال است که این رقم در سال آینده به ۱۸۰ میلیون تن برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت بنادر در ۵ سال آینده باید به ۲۱۰ میلیون تن برسد، افزود: ترمینال کانتینری در فاز دوم بندر شهید رجایی از جمله طرح های توسعه ای بنادر درکشور است.

 

 

    نظرات