اجرای فاز دوم طرح آبرسانی به ۳۳ هزار نفر از مردم منطقه نمین و عنبران در اردبیل

اجرای فاز دوم طرح آبرسانی به ۳۳ هزار نفر از مردم منطقه نمین و عنبران در اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن کروبیان" گفت: با توجه به افتتاح فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران که حدود ۱۲ کیلومتر لوله پلی اتیلن سایز ۵۰۰ میلی‌متر، حدود ۹ کیلومتر لوله پلی اتیلن سایزهای ۳۵۵ و ۲۵۰ میلی‌متر کار شده است، دبی آب تحویلی از ۵۰ به ۸۰ لیتر افزایش یافت و مشکل بی آبی نمین در زمان غیر پیک رفع شد.
وی افزود: با اجرای کامل طرح آبرسانی نمین و عنبران که شامل ایستگاه پمپاژ ۱۶۷ لیتر در ثانیه در روستای گللو و مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی در سه راه عنبران و اتمام خط انتقال ۲۵۰ میلی‌متری داخل شهر عنبران مشکل آب نمین و عنبران تا افق ۱۴۲۵ مرتفع خواهد شد.
کروبیان خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح تامین ۸۰ لیتر در ثانیه آب برای شهرهای نمین و عنبران و پنج روستای محدوده شهرستان نمین برای ۳۳ هزار نفر انجام شد و در بلندمدت و پس از اتمام طرح نیز  ۱۶۷ لیتر در ثانیه آب برای افق سال ۱۴۲۵ این منطقه به انجام خواهد رسید.
وی یادآور شد: به‌رغم سختی‌ها و کمبود منابع آب، فعالیت‌ها در تمامی پروژه‌های بخش آب تعطیل نشده و عملیات اجرایی در فاز دوم نمین و عنبران با جدیت در حال اجراست.
گفتنی است، طرح آبرسانی نمین و عنبران با هدف تامین آب شرب مطمئن و پایدار شهرستان نمین و عنبران و پنج روستا‌ی مجتمع وحدت (روستاهای گلشن، جید، میناباد، میرزانق و عنبران علیا) با نیاز آبی  ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۲۵ به طول ۲۵ کیلومتر با جدیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی درحال اجراست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات