افتتاح ۶ طرح بزرگ عمرانی با حضور وزیر راه و شهرسازی در تبریز

افتتاح ۶ طرح بزرگ عمرانی با حضور وزیر راه و شهرسازی در تبریز

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در تبریز ۶ طرح بزرگ عمرانی را افتتاح و از پروژه های در دست اجرای این شهر بازدید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) افتتاح باند دوم فرودگاه تبریز نخستین پروژه ای بود که توسط علی نیکزاد در حین ورود به این شهر به بهره برداری رسید.

این طرح که جزو توسعه و بهسازی عوامل پروازی است ، مطابق با استانداردها و مشخصات فرودگاه‌های روز دنیا(ایکااو) ساخته شده و به همراه سیستم روشنایی آن مورد بهره برداری قرار گرفت.

اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این دو طرح ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور تامین شده است.

علی رستمی مدیر کل فرودگاههای آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه تبریز افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت پذیرش بار و مسافر را به دنبال خواهد داشت، افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت استفاده و تجهیز باند اول نیز بدون تعطیلی فرودگاه ممکن می‌شود چرا که هرگونه اقدام فنی و عملیاتی در باند اول منجر به تعطیلی کل فرودگاه می شد که اکنون این مشکل به کلی رفع خواهد شد.

وی همچنین از کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه فرودگاه تبریز در سفر وزیر راه و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: این طرح با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاههای کشور با پرسه زمانی دو ساله کلنگ‌زنی می‌شود.

بر اساس این گزارش کنارگذر غربی تبریز با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال، تصفیه‌خانه سد نهند با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، طرح تبادل غیرهمسطح امام علی (ع) با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و جاده دسترسی ورزشگاه ۷۰ هزار نفری یادگار امام(ره) با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال پروژه هایی هستند که با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شدند.

نیکزاد در این سفر از نزدیک در جریان روند احداث پروژه عتیق میدان شهید بهشتی تبریز قرار گرفت.

 

 

    نظرات