7 مجتمع آبرسانی روستایی در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

7 مجتمع آبرسانی روستایی در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مراد محمودی" افزود: تامین آب شرب جامعه روستایی استان چهارمحال و بختیاری از 243 منبع تامین می‌شود که شامل 168 حلقه چاه، 58 دهنه چشمه، هفت رشته قنات و 10 مورد برداشت از آب‌های سطحی است.
محمودی با اشاره به سقایی 87 درصد از جمعیت روستایی ساکن در 632 روستای استان چهارمحال و بختیاری افزود: آب استحصال شده از منابع ذکر شده با 1847 کیلومتر خط انتقال به 430 مخزن ذخیره با حجم 96 هزار و 350 متر مکعب منتقل و ذخیره می‌شود تا پس از گندزدایی در راستای تامین آب سالم مناطق روستایی استان از طریق 3432 کیلومتر شبکه توزیع در دسترس ساکنان قرار گیرد.
وی از سال زراعی گذشته به عنوان کم بارش‌ترین سال در 50 سال گذشته نام برد و گفت: آبرسانی سیار به 100 روستا که به صورت روزانه در حال افزایش است، لزوم مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف این ماده بدون جایگزین را بیش از پیش نموده که امیدواریم با همراهی مردم همچون گذشته نتیجه بخش باشد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری از اصلاح 40 کیلومتر از شبکه فرسوده آب در جهت جلوگیری از هدررفت آب، حفر و تجهیز 25 حلقه چاه و اجرای 9 کیلومتر خط انتقال جهت تامین آب آشامیدنی روستائیان خبر داد.
محمودی در پایان گفت: با اعتبار مصوب 265 میلیارد تومانی شامل 30 میلیارد تومان از اعتبارات ملی 50 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و 185 میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی در حال اجرای هفت مجتمع آبرسانی روستایی و 19 پروژه تامین آب تک روستایی هستیم که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات بتوانیم پروژه‌های مذکور را به سرانجام برسانیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات