اجرای ۱۰۵ کیلومتر خطوط فاضلاب در اهواز

اجرای ۱۰۵ کیلومتر خطوط فاضلاب در اهواز

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا کرمی نژاد" در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خوزستان، بیان کرد: ظرف مدت دو سال پروژه توسعه و بهبود فاضلاب شرق اهواز به اتمام می‌رسد و با تامین اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد ریال فاضلاب غرب اهواز نیز توسعه و بهسازی خواهد شد.
وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز وارد مدار شده و ساخت تصفیه‌خانه غرب اهواز نیز آغاز شده است.
کرمی نژاد با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به آبفای اهواز بعد از سیل سال ۱۳۹۸ برای اجرای طرح فاضلاب اظهار داشت: این مبلغ در بلندمدت به رقم پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال رسید و به حساب آبفای استان خوزستان واریز شد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان خوزستان با اشاره به ورود قرارگاه خاتم به پروژه فاضلاب اهواز گفت: با پیگیری مسئولان و با ترک تشریفات قرارداد فاضلاب اهواز به مبلغ ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با این قرارگاه امضا شد. در حال حاضر قرارگاه در ۲۸ جبهه کاری در اهوازمشغول به کار است.
وی گفت: از این میزان چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از ماده ۵۶ تامین شد که به عنوان فاینانس ،قرارگاه خاتم باید این مبلغ را در مدت سه سال تامین کند.
کرمی نژاد اظهار داشت: سازمان مدیریت کشور اعلام کرده است در صورتی که پیمانکار برای تمامی پروژه های فاضلاب اهواز تعیین شود ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال را در مدت سه سال تامین می‌کند.
مدیرعامل آبفای خوزستان با بیان اینکه پروژه فاضلاب شرق اهواز در مدت دو سال به اتمام می‌رسد، ادامه داد: امسال که سال اول است هفت هزار میلیارد ریال به آبفای استان تخصیص داده شده است.
وی گفت: تمام پروژه فاضلاب اهواز در اختیار قرارگاه خاتم نیست، از ۳۰ سال پیش که پروژه فاضلاب اهواز آغاز شده تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و قرارگاه خاتم ۲۵ درصد این پروژه را انجام خواهد داد.
مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: با اتمام این پروژه همچنان حدود ۴۰ درصد پروژه فاضلاب اهواز باقی می‌ماند. با پیگیری انجام شده برای باقی پروژه فاضلاب اهواز اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است که اسناد این پروژه در دست تهیه است و با بستن قرار داد پروژه فاضلاب اهواز به اتمام می‌رسد.
وی به پیگیری وزیر نیرو برای تسریع در روند فاضلاب اهواز اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو شنبه هر هفته برای پیگیری پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز به صورت ویدئو کنفرانس جلسه برگزار می‌کند که نشان دهنده اهمیت این پروژه در سطح ملی است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات