جزئیات طرح مبادله آب با کشورهای همسایه

جزئیات طرح مبادله آب با کشورهای همسایه

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از انجام مطالعات کارشناسی برای اجرای طرح مبادله آب با کشورهای همسایه به ویژه در شرق کشور خبر داد و گفت: تاکنون در کارشناسی ها به قیمت بالایی برای آب رسیده ایم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد حاج رسولی ها در گفتگو با مهر از انجام طرح مطالعاتی مبادله آب با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: هم اکنون این مطالعات برای بررسی امکان مبادله آب با کشورهای همسایه ایران به ویژه شرق کشور در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: البته به دلیل گران بودن هزینه مبادله آب با کشورهای دیگر، این طرح فعلا در حد شناخت است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نگاه دولت در این زمینه جدی است و خواستار ادامه مطالعات و به سرانجام رسیدن مطالعات است، اما گرانی آب در این بخش باعث کندی مطالعات شده است.

مشاور وزیر نیرو تاکید کرد: با این حال دولت به دنبال این است که ساز و کاری فراهم شود تا کار مبادله آب با کشورهای همسایه از مطالعه فراتر برود.

وی اظهار داشت: با این حال اجرای چنین طرحی صرفا در شرق کشور می تواند اجرا شود و مطالعات نیز در مورد همین بخش از کشور صورت می پذیرد.

حاج رسولی ها همچنین در زمینه اقدامات صورت گرفته در زمینه مهار آب های مرزی و استفاده بهینه از آب هایی که از کشور خارج می شوند، گفت: برای این منظور پروژه های خوبی را در دست اجرا داریم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، این مطلب را نیز افزود که ساماندهی رودخانه های مرزی و مهار آب های مرزی جزو طرح هایی است که از سوی وزارت نیرو با تعریف برخی پروژه ها دنبال می شود.

 

 

    نظرات