مشکل تامین آب پرند برطرف شد

مشکل تامین آب پرند برطرف شد

http://www.bananews.ir/نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در پروژه مسکن مهر با بیان اینکه منابع مالی تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر برای سال آینده باید افزایش یابد از برطرف شدن موانع تامین آب ۹ هزار مسکن مهر در پرند خبر داد و گفت:۹ هزار مسکن مهر در پرند تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری افتتاح می شود.

مشکل تامین آب پرند برطرف شد/ افتتاح ۹ هزار مسکن مهر تا ۱۵ اسفند

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ستار محمودی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت تامین آب و برق مسکن مهر افزود: مسکن مهر به لحاظ تأمین خدمات زیر بنایی انسجام بیشتری پیدا کرده است و هماهنگی‌ بیشتری هم میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های مشترکی از سوی دو وزارتخانه تشکیل شده است، تا برای مناطق و محلهایی که مشکل تامین آب و برق دارند برنامه‌ریزی و زمان‌بندی شود.

نماینده وزیر نیرو در مسکن مهر اشاره به اینکه تیم های مشترک در محل موردنظر جلسات خود را برقرار می‌کنند و موضوعات را به طور خاص به پیش می‌برند، تأکید کرد: وقتی در یک منطقه‌ای شهرک یا شهری ساخته می‌شود مجموعه‌ای از فعالیت‌ها (ساختمان‌سازی، خیابان‌بندی، کوچه بندیها و خدمات زیربنایی آب، برق، فاضلاب)با هم رخ می دهند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در پروژه مسکن مهر افزود: در شهرهایی که به صورت عادی و در طول زمان شکل گرفته‌اند، تأسیسات زیربنایی آن‌ها به تدریج به وجود آمده است، اما برای این شهرهایی که شهرهای جدید هستند باید بخش‌های عمده‌ای همزمان شوند و وقتی همزمان شدند خود به خود دستگاه های اجرایی که با هم کار می‌کنند، به ناچار بر روی هم اثر‌گذار می شوند.

محمودی ادامه داد: خوشبختانه در این جلسات سعی شده است با هماهنگی نسبی یک مقداری با تقدم و تأخر کار به گونه‌ای جلو برود که موجب کندی در کارها نشود.

افتتاح ۹ هزار مسکن مهر تا ۱۵ اسفند

محمودی با بیان اینکه برای انجام کارها ما نیازمند منابع مالی بیشتری هستیم تا سرعت کارها بیشتر شود گفت: برای شهر جدید پرند که مشکلات بیشتری داشته هر هفته در محل شهرک جلسات تشکیل می‌شود و قرار شد تا ۹ هزار واحد مسکونی مهر تا ۱۵ تا ۲۰ اسفند‌ماه به افتتاح برسند.

وی افزود: موانعی که بر سر افتتاح این واحدهای مسکونی در خصوص انشعاب آب بود تا ۱۵ یا ۲۰ اسفند‌ماه برطرف و به مرحله افتتاح می‌رسند.

وی گفت: در خصوص هشتگرد نیز باید بگویم مشکلی که در آنجا به صورت گلوگاه باشد دیده نشده، اما برای سال آینده که افراد بیشتری به این شهر می آیند و شهر توسعه پیدا می‌کند نیازمند منابع مالی بیشتری برای سرمایه‌گذاری بیشتری هستیم.

محمودی در پاسخ به این سؤال که طی این دو ماه گذشته ای که به عنوان نماینده تام‌الاختیار انتخاب شده‌ آیا میزان تزریق مالی صورت گرفته افزایش داشته است گفت: میزان منابعی که باید تأمین می‌شد از قبل مشخص بوده که یک بخش مربوط به دولت، یک بخش مربوط استانداریها و یک بخش هم از منابع وزارت نیرو از فروش اشتراک بوده است.

تفاهمنامه بانک مسکن هنوز عملیاتی نشده است

وی اضافه کرد: با تفاهمی که با وزارت راه‌و شهرسازی صورت گرفته است قرار شد واحدهای مسکونی که آماده افتتاح می شود از طریق تمهیدات بانک مسکن این انشعابات پیش خرید شود و بعد از اینکه متقاضی مسکن مهر ساکن شد به گونه‌ای این مبلغ از او اخذ شود.

وی افزود: این تفاهم‌ها مسیرهای خود را طی کرده است اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی گفت: برای سال آینده هم روال به همین شکل خواهد بود، اما چون در سال آینده واحدهای بیشتری به افتتاح خواهند رسید ،نیاز به منابع مالی بیشتری است.

    نظرات