نظارت مستمر بر ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی سطح شهر

نظارت مستمر بر ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی سطح شهر

به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط عمومی شهرداری ساری، امیرحسین داداشی مسئول آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرداری بابیان اینکه شهرداری این آزمایشگاه را باهدف کنترل مصالح ساختمانی با تجهیزات پیشرفته ایجاد کرده است، اظهار کرد: در این آزمایشگاه علاوه برساخت و سازهای طرح‌های عمرانی شهرداری بتن و دیگر مصالح ساختمانی به‌ویژه آسفالت و قیر نیز تحت کنترل قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه بیش از ۹۵ درصد پروژه‌های شهری، تحت کنترل و نظارت این واحد است، افزود: آزمایشگاه خاک و مکانیک شهرداری ساری تمامی پروژه‌های سطح شهر اعم از پروژه‌های عمرانی زیر نظر معاونت فنی و عمرانی و پروژه‌های زیر نظر معاونت شهرسازی را به‌صورت پیوسته تحت کنترل قرار می‌دهد.

مسئول آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرداری ساری کنترل کیفیت پروژه‌های زباله‌سوز شهرداری ساری، اصلاح هندسی، احداث نوه بتنی، پارک ترافیک، جاده سلامت، پیاده‌روسازی، دیوارچینی، آسفالت سطح شهر و کانال هدایت آب‌های سطحی را اهم فعالیت‌های این آزمایشگاه در سال جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا مجموعه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بتن‌های ساختمان‌های شهر ساری را به‌صورت شبانه‌روزی کنترل می‌کنند.

وی افزود: این آزمایشگاه از سال ۹۶ زیرمجموعه سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری بوده با حمایت‌های مدیریت این سازمان موفق به اخذ استاندارد ملی برای بتن ۶۰۴۴، آسفالت ۱۴۸۵۰ و قیر ۱۲۵۰۵ شده است و اخذ ایزو ۱۷۰۲۵ (استاندارد مدیریت کیفیت آزمایشگاهی) نیز از دیگر اهداف مهم این آزمایشگاه است.

داداشی گفت: ایزو 17025، الزامات کیفیت آزمایشگاه محسوب می‌شود که در صورت اخذ، آزمایشگاه فنی و مکانیک و خاک شهرداری ساری دومین آزمایشگاه در استان خواهد بود که مجوز آن را دریافت می‌کند. با استاندارد ایزو 17025 می‌توان دامنه فعالیت را در بحث آزمایشگاهی گسترش داد.

مسئول آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرداری ساری، برگزاری جلسه فنی مشترک این آزمایشگاه با سازمان عمرانی را از برنامه‌های مهم نام برد که به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات